Som entreprenör är det lätt att bli distraherad av allt möjligt som tex storhelger eller bara fint väder vilket kan eliminera en hel del värdefull tid för att finna nya kunder.
Ta som exempel att du bara ska ut på nätet för att leta efter något specifik, men hittar något annat som är intressant som inte var intentionen från början. Du förlorar tid.
Om du tex planerar för en högtid och samtidigt försöker att hantera ett familjeproblem medan du har ambitionen att uppnå dina försäljningsmål är det dags att sätta upp mål som är rimliga.
Lori Richardson bakom Scoremoresales.com uppmanar dig att sätta upp mål som om möjligt är mätbara:
- Få fatt på tre beslutsfattare inom en vecka på de företag du bearbetar.
- Utforska det politiska klimatet på dina prospektföretag.
- Genomför 12 konversationer, på vilken nivå som helst, för att se var det finns öppningar och möjligheter på de företag du arbetar med.
Dags att göra en lista igen
Gör en lista och bocka av efterhand. Nu kan du mäta hur fokuserad du är på att öka försäljningen eller få en uppfattning om hur distraherad du egentligen är. Eftersom du ser att du går framåt även om du inte har sålt något eller sålt in dig själv som konsult blir du mer motiverad att vara fokuserad. När du kan se att du har bokat några möten eller genomfört ett antal konversationer under veckan som gått.
Text: NewsVoice | Foto: Scoremoresales.com