Anställd på Takeda: ”Jag vill döda 20 barn i Afrika” – skänkte vaccin via Unicef i VoF-kampanj

28
Håkan-Grytzell-Unicef-Takeda
Kollage: NewsVoice

Citaten kommer från Håkan Grytzells tre gåvobrev skickade från Unicef. Med gåvobreven skänkte Grytzell vaccin till Afrika. Han var inte ensam. Flera aktivister associerade till föreningen Vetenskap och Folkbildning (VoF) gjorde samma sak i den VoF-stödda kampanjen ”Aktion mot antivaccination”.

Text: Torbjörn Sassersson | uppdaterad 2012-04-18

Aktionen är riktad mot sajten Vaccin.me som informerar allmänheten om risker med vaccin och hur vaccin blivit en mångmiljardindustri som allt mer kommit att handla om ”business” snarare än förebyggande vård. Samtliga gåvobrev skickades till Linda Karlström redaktör för Vaccin.me. Syftet är som vanligt när det gäller föreningen Vetenskap och Folkbildning att opinionsbilda genom att provocera. Karlström ser dock ingen humor i tilltaget.

Det var aktivisten Emma Söderberg som den 5 februari 2012 startade ”Aktion mot antivaccin”. Hon är engagerad i VoF:s diskussionsforum. Emma Söderberg meddelar ironiskt i sitt gåvobrev till Karlström att Vaccin.me inspirerar henne att inhandla vaccin via Unicef varje månad i ett helt år. Andreas Thore, Joakim Söderberg, Peter Möller (Chalmers), Birgitta Ericsson och Kerstin Asplund var andra som hakade på VoF-kampanjen.

Emma Söderberg fick även en artikel publicerad i VoF:s blogg: ”Aktion mot antivaccination”. Där skriver hon att vaccinfrågan sedan länge är avgjord vetenskapligt och genom beprövad erfarenhet, men Söderberg ger dock ingen vetenskaplig referens som bevisar påståendet. Istället använder hon den typ av språk som är typisk för vaccinationsförespråkare dvs känslomässiga argument, en skrämmande bild på ett smittat barn och ett förlöjligande, denna gång i formen av en karikatyr från 1700-talet, vilken ska representera skepsis mot vaccin.

Priset tar ändå Håkan Grytzell som arbetar på Takeda, Japans största läkemedelsbolag, som nu etablerar sig i Norden. När Håkan Grytzell skickade sina tre gåvobrev till Linda Karlström inkluderade även han hälsningar till Vaccin.me.

De tre hälsningarna löd:

”Jag vill döda 20 barn i Afrika”,

”Konstgjord död åt afrikanerna”,

”Barnen i Afrika ska plågas med Big Pharmas djävulsvaccin”.

Läkemedelsbolaget Takedas informationschef Bent Winding har kontaktats men denne har inte givit någon officiell kommentar på det inträffade . Det är därför oklart om Takeda stödjer Håkan Grytzells attityd i kampanjen, men det förefaller orimligt.

Grytzells utspel var sannolikt helt på eget bevåg.

Unicef kontaktades och frågan ställdes vad de anser om att deras gåvobrev används för offensiv opinionsbildning och hur det kommer sig att Unicef tillåter att gåvobrev med rasistiska alternativt fördomsfulla hälsningar kan skickas ut till gåvobrevens mottagare. Gåvobreven genereras på Unicefs webbserver innan de mailas till mottagarna.

Malin Svensson, Givarservice, Unicef besvarade Linda Karlströms frågor:

“Det här är ytterst märkligt! Jag har arbetat här i flera år och vi har aldrig stött på dylika problem tidigare.” … “Ja, det är absolut rasism! Jättetråkigt verkligen.”…

”Vi går vidare med detta och ser vad vi i framtiden kan göra för att förhindra liknande incidenser! Jag vill gärna att du ringer mig igen om du utsätts för fler obehagliga gåvobrev. Det är viktigt att vi får kännedom om dem.”

Ingeborg Ekblom på informationsavdelningen, Unicef svarade till NewsVoice:

”Vi har, lika litet som den person som startat insamlingen, någon möjlighet att styra över vad enskilda givare skriver i ett gåvobevis.  Däremot förbehåller vi oss rätten att ta bort olämpligt och stötande material som personer publicerar i sina egna insamlingar eller i våra andra digitala kanaler”.

Med andra ord kan Unicefs gåvobrev fritt användas i liknande kampanjer igen, men ett fulordsfilter installerat i gåvoforumläret på Unicefs webbserver kan förhindra det. VoF-aktivisternas donerade pengar kanske kan investeras i en webbkonsult för att stoppa dem en andra gång.

Ordförande i föreningen Vetenskap och Folkbildning har kontakts per mail med frågor om varför VoF saluför denna kampanj i sitt diskussionsforum och blogg, men inget svar har inkommit.

Andreas Thore skrev så här i sitt gåvobrev:

”Har genom UNICEF även skänkt 60 doser poliovaccin. Till skribenterna på vaccin.me sänder jag utöver två gåvobevis även en förhoppning om att de kommer att tvingas löpa gatlopp i media”.

Risken är istället att framför allt föreningen Vetenskap och Folkbildning kritiseras.

Text: Torbjörn Sassersson

Gåvobreven (PDF)

Håkan Grytzell gåvobrev 1
Håkan Grytzell gåvobrev 2
Håkan Grytzell gåvobrev 3
Peter Möller gåvobrev 1
Peter Möller gåvobrev 2
Emma Söderberg
Joakim Söderberg
Andreas Thore gåvobrev 1
Andreas Thore gåvobrev 1
Birgitta Ericsson
Kerstin Asplund

Fotnot

I denna artikel stod det tidigare att Emma Söderberg byggt VOF:s hemsida. Det var en felaktig uppgift.


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikelBern: Reinfeldt borde främja kreativitet i stället för att gissa om framtiden
Nästa artikel1998 trodde 17% på ett liv efter döden – 2012 tror 21% på efterlivet
NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser av händelser i samhället och världen.
Prenumerera
Notify of
guest
28 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Helge
Helge
Gäst
10 februari 2012 kl 14:34

vof aspirerar på första platsen bland svenska hat-organinstioner.

JV
JV
Gäst
Reply to  Helge
10 februari 2012 kl 21:53

Där tror jag du träffade helt rätt. Mer nonchalant, hatiskt och hånande kommentar gentemot afrikaner som Grytzell bidrog med har jag aldrig sett tidigare. Undrar om ens slavhandlarna på den tiden det begav sig var så hatiska.

Jan
Jan
Gäst
Reply to  JV
11 februari 2012 kl 10:29

Eh, nu är ju inte den satiriska hälsningen riktad mot afrikaner utan mot vaccine.me. Menar ni att det finns folk som inte fattar det? Eller tror ni att vaccinet faktiskt kommer döda? Det är jag säker på att givaren inte tror.

Anna Jönsson
Anna Jönsson
Gäst
Reply to  Jan
16 februari 2012 kl 09:42

…eller är indoktrinerad att inte tro! I en studie av Gardasil dog så pass många unga flickor att man avbröt studien i förtid. Fyra unga flickor dog utav 120 stycken. Det är 3%. Så om gardasil dödar och man fortsätter att vaccinera vad säger det då om givarna. Eller de andra vaccinerna som det är frågan om i Afrika är bättre än gardasil? http://www.dnaindia.com/india/report_cancer-vaccine-programme-suspended-after-4-girls-die_1368681

Julius
Julius
Gäst
Reply to  Anna Jönsson
20 februari 2012 kl 04:14

Fast nu är det ju inte Gardasil, utan ett poliovaccin, som diskuteras. Så den informationen känns knappast relevant. Att vissa mediciner kategoriserade som vaccin har skadliga effekter innebär inte att alla mediciner i den kategorin har det.

Peter Olausson, VoF
Gäst
10 februari 2012 kl 18:21

Torbjörn, när du kontaktade Unicef, berättade du att du är vaccinmotståndare?

Börje Peratt
Reply to  NewsVoice
13 februari 2012 kl 09:12

Peter Olausson VoF,
Vem har finansierat VoFs antivaccinkampanj?

– Privatpersoner
– Läkemedelsbolag-vilket/vilka.
– Ett konglomerat?
– VoF men förväntade intäkter från Martinsonpriset

Julius
Julius
Gäst
Reply to  NewsVoice
20 februari 2012 kl 03:56

Du har inte funnit att vaccin har gjort nytta? Så att utrota smittkoppor är inte att göra nytta?
Jag förstår verkligen inte hur ni kan förneka alla de vetenskapliga bevis som talar för vaccin. Vad baserar ni som misstror eller kritiserar vaccinens effekter denna misstro och kritik på?
Hur ser ni förresten på UNICEF och deras verksamhet? Inte bara inom just vaccination, utan i allmänhet (att jag frågar är helt orelaterat till Håkan Grytzells hälsningar, som förövrigt är smaklösa och som taktik i en aktion mot vaccin.me: fruktansvärt korkat.)

Johan
Johan
Gäst
Reply to  Julius
17 augusti 2014 kl 11:40

Julius: Du gör samma misstag som förespråkare (i sin tro) för vaccin gör. Pratar allmänt om vetenskapliga bevis o.s.v. och tror att den forskning som gjorts talar för att vaccin är effektiva, säkra och på något sätt har utrotat sjukdomar.
Studerar man artiklar i British Medical Journal, Lancet och andra vetenskapliga journaler/tidskrifter så ser inte verkligheten ut så.
Det du beskriver är en allmän tro som många går omkring och bär på som visat sig helt felaktig. Jag var för många år sen helt säker på att vaccin var något av det bästa som mänskligheten kommit på. Sen när jag väl läste på och studerade området (gick på första föreläsningen för 15 år sen nu) så är min uppfattning att vaccin i sig låter som en “god idé” men forskningen visar klart och tydligt att resultatet av den goda idén är allt annat än något bra. Tyvärr ska jag tillägga.

JV
JV
Gäst
10 februari 2012 kl 18:36

Det har tidigare spridits HIV i Asien och Latinamerika med hjälp av vacciner. Detta är väldokumenterat. Att smygrasismen mot afrikaner är utbredd är utbredd tycker jag man ser alldeles för ofta. Öppen rasism som dessa VOF-are verkar representera är mer ovanligt. Det är ändå bra om de är offentliga med sina åsikter om de även är öppna för debatt.

När det gäller att medvetet sprida sjukdomar genom vaccinationer så är nog agendan kanske i första hand inte rasism. Vad de egentliga orsakerna till att man gör detta kan man bara spekulera i. Men det pratas ju numera öppet om viljan att vilja minska världens befolkning och eftersom människors syn styrs av informationen de blir matade med, så accepteras “överbefolkningsproblemet” som sanning. Bill Gates pratar öppet om att befolkningen kan minskas genom vacciner – http://www.youtube.com/watch?v=6WQtRI7A064

Globalisterna verkar föra ett krig världen över mot vanliga människor och även USA:s befolkning har drabbats av smittat vaccin.

Jag hoppas att majoriteten av VOF-människorna tror sig göra något gott när man skänker pengar till vacciner. Men genom att de bortser från dokumenterade fakta när det gäller smittade vacciner och hånar människor som exponerar detta så gör de sig själva till åtlöjen.

Millions of Americans Received Contaminated Polio Vaccine Between 1955 and 1963 – http://www.projectcensored.org/top-stories/articles/12-millions-of-americans-received-contaminated-polio-vaccine-between-1955-and-1963/

Bayer har tidigare medvetet sålt HIV-smittade vacciner – http://www.cbsnews.com/stories/2003/05/22/health/main555154.shtml och
http://www.youtube.com/watch?v=wg-52mHIjhs

Artikel i LA Times som berättar om hur “hundratals miljoner” fått poliovaccin smittade med cancerframkallande SV40-virus från apor – http://articles.latimes.com/2005/nov/20/news/adna-mvirus20

Hillary Clinton har också nyligen “bett om ursäkt” för amerikanska myndigheters medicinska experiment på människor i Guatemala på 1940-talet – http://www.youtube.com/watch?v=KX-Ok2kFC8E

ruben
ruben
Gäst
11 februari 2012 kl 00:31

Till exempel vaccin.me är som jag förstått en kritisk och omtänksam site som inte har annat i sin agenda än att försöka söka ut vad som är bäst för människor vad gäller vaccinationer eller inte.
Varför får man inte undra och ta reda på sanningar utan hårda påhopp. Vem har intresse av att man inte får ta reda på hur det är?

Pia
Pia
Gäst
11 februari 2012 kl 12:17

Jösses, förståndet har tydligen helt flugit sin kos hos Voffarna. Verkar inte finnas några gränser alls numera tydligen?

ruben
ruben
Gäst
Reply to  Pia
12 februari 2012 kl 01:09

Håller med om det Pia!
vaccin.me har ingen negativ inställning till vad som är bra för människor utan tvärtom vill bry sig om det. Därför blir ironin från VoF extremt osmaklig.

Börje Peratt
12 februari 2012 kl 13:34

Antihumanistiska föreningen Vetenskap och Folkbildning tycks nu ha gått hela vägen in i en omdömeslöshet utöver det man trodde var möjligt.

Läkemedelsindustrin som gynnas av vaccineringskampanjer ligger högst sannolikt bakom och finansierar spektaklet. Man behöver bara se motiven för att förstå detta. Och är bolag beredda att laborera fram en konstgjord influensa, skapa en påhittad pandemi, och sedan orsaka masshysteri för att få länder att starta massvaccinering så ter sig denna lilla kampanj som ett missriktat knallskott i all sin vulgaritet.

Karin
Karin
Gäst
13 februari 2012 kl 01:23

VoFs “Anti-skeptiker”-propaganda är smaklös och helt i linje med (fast faktiskt slagen av) 10:10s fascistiska propaganda mot folk som ställer sig sunt kritiska mot andra fenomen, som AGW-hypen! Kommer ni ihåg deras “No Pressure” från 2010?
youtube.com/watch?v=JfnddMpzPsM

Dessutom finns det, som så utmärkt visat av JV, dokumenterad fakta av skadliga vacciner! Där finns fler: Utbrott av polio i Nigeria efter poliovaccinationer, sterila kvinnor och missfall efter andra vaccinationer, döda unga flickor efter Gardasil,,, Vad mer behöver man veta för att stanna upp och kräva OBEROENDE utförda dubbelblinda placebo-tester?? Vad jag har kunnat se verkar det finnas fler bevis för skadeverkan än dokumenterad nytta av vaccin!

Samma åsikt har Gary Null efter att han och en kollega spenderat sju år på att hitta dokumenterad fakta på vaccinets nytta. De hittade ingen, men en hel del bevis för förfalskade rapporter, missvisande resultat, felutförda försök. (Som att om någon fick feber under försöket togs hon ut, eller man hade hela vaccinets soppa utom antigenet som “placebo” etc!) Ett mycket bra tal finns här:
http://www.youtube.com/watch?v=y3XlJB7J5-o

Karin
Karin
Gäst
13 februari 2012 kl 01:58

Gary Null berättar andra pikanta saker om läkemedelsföretag: Att det finns 142 000 lagfall mot dem, att en drog dödade 43 000 amerikaner på fyra år, inget straff dåtills, men en FDA-anställd som ville stoppa drogen blev hindrad, förlöjligad och hotad (ja enligt välkänt koncept..), att priset på mediciner kan vara 21 000(!) procent mer än den verkliga kostnaden. Prozac tog andrapriset med 224 000 procents pålägg!

Ja, ett mycket intressant anförande för den intresserade! Efter hans utmärkta sammanställning som överlämnades till myndigheterna för två år sedan tycks inget ha hänt! Myndigheterna kör på i samma spår, och nu kan man dessutom enligt lag vaccinera barn utan föräldrars tillstånd!
Den helt befogade frågan blir då: Vem jobbar myndigheterna för egentligen??

Popov
Popov
Gäst
Reply to  Karin
14 februari 2012 kl 06:54

Det märks att du inte är ekonom. Ditt tal om “verkliga kostnader” inbegriper bara råvaran, eller? F&U och overhead verkar du inte bry dig om. Tittar men istället på vinstmarginalen där alla intäckter ställs i relation till företagets totala kostnader så har exempelvis Astra en vinstmarginal på 13%. Apple låg förra året på 44,7%

Anna Jönsson
Anna Jönsson
Gäst
Reply to  Popov
14 februari 2012 kl 22:32

Menar du att DU är ekonom? Jag är inte heller ekonom men det behöver man inte vara för att förstå fakta! Globalt tjänar branschen – Big Pharma – 500 miljarder USD, årligen. För ett par år sedan hade de tio största läkemedelsbolagen tillsammans en HÖGRE vinst än hela den samlade vinsten för alla andra företag på Fortune 500 rankinglista. Och för att öka vinsterna skyr läkemedelsföretagen inga medel, enligt Peter Rost och han bör ju veta som fd vice VD (marketing) för pharmacia/pfizer. Dessutom är det inte på forskning som de bränner det verkliga krutet utan det är på MARKNADSFÖRING!

Karin
Karin
Gäst
Reply to  Anna Jönsson
18 februari 2012 kl 17:07

Tack Anna!
Kunde inte sagt det så bra själv! 😉

Nej, jag är inte ekonom, men jag är inte heller dum! Jag märkte redan på 80-talet hur utmärkta maskmedel till djur drogs in lagom till patenttiden skulle löpa ut, med motiveringen att “maskarna blivit resistenta”! Det är möjligt att det fanns fall där det blivit så, men inte hos mina djur! Och med färre medel att välja på, ökar risken för att det verkligen blir så.

Konstigt att läkemedelsbolagets eventuellt minskade vinst var det “viktigaste” i mitt inlägg, inte att över 40 000 dött av en medicin som tydligen redan var misstänkt! Inte heller att forskningsrapporter har avslöjats som fusk eller rent bedrägeri var mer väsentligt!

Och inte heller att det varje år dör fler amerikaner av (felaktig) medicinering än vad som dödades under hela första världskriget, som det sägs i klippet!

Lotta
Lotta
Gäst
14 februari 2012 kl 12:24

Cynismen och kylan i de här gåvobreven är talande exempel…

Helge
Helge
Gäst
15 februari 2012 kl 09:26

Varför är hatet, hånet och lögnerna så framträdande drag hos voffarna? De har ett politiskt program!
Varför är de frågorna med på programet, som är med?

Från att ha varit en vanlig förening för ateister, så har de utvecklats till marknadsförare av läkemedels- och mobil- industrins intressen.

Vad har dessa industrier gemmensamt? Jo, mycket pengar , och behov av stöd från allmänheten.

Därför används lobbyister för att få publikt stöd. I sverige är det vof som tagit till sig “ACSH”
moddelen.: !) Demonisera motståndarna. T ex, Kalla de som kritiserar den överdrivna propagandan
runt vaccin för “Anti-vaxxare” och anntyd att de är ONDA!! 2) Erkänn inga brister i det “skeptiker”-
rörelsen förespråkar(kritisera aldrig andra skeptiker), För det gynnar de ONDA motståndarna!
3) De “onda motståndarna” har alltid något “personligt” mot skeptikerrörelsen(de har förmodligen fått någon favorit idee motbevisad av skeptieker) Pseudo-skeptikerna gör allt för att få bort focus från sakfrågan, utan motsåndarna har “personliga” brister av något slag.4) skeptikerna försöker aldrig gå till botten med sakfrågan. de analyserar inte för och nackdelar med t ex vaccin, utan motståndarna ÄR “anti-vaxxare”. 5) De etiketterar “motståndarna”, och då är alla slag av svinaktigheter tillåtna. Ren hulliganism är tillåtet! För de har vallt sida och då är allt tillåtet.

Alltså vad de sysslar med är ren MARKNADSFÖRING deras ledare är naturligtvis helt klara på det. T ex Psykologen Michael Shermer som är Redaktör för “Sceptical Magazine” som arbetat för
AVSH , och Fox-news finner säkert ett nöje i sitt arbete. Men personer som han och Stephen Barrett döljer det mesta av sin verksamhet för “skeptikerna”(Se t ex: http://humanticsfoundation.com/barrettvsrosenthal.htm http://www.bolenreport.com/feature_articles/follow%20the%20money.htm

Naturligtvis bryr sig inte företagen om hur det går för “skeptiker” rörelsen de är bara “nyttiga idioter”
för dem, som Sven-Ove Hansson skulle säga. De kan alltid skicka sina lobbyister åt andra håll,
när folk börjar tycka det är konstigt att “skeptikerna” främst sysslar med reklam för läkemedelsindustrin.

Se också:
http://www.sourcewatch.org/index.php?title=American_Council_on_Science_and_Health

Helge
Helge
Gäst
15 februari 2012 kl 09:34

Det är naturligtvis inte en tillfällighet att “skeptikerna” hyllar “trollkarlar”som james Randi och Jon Houdi i stället för vetenskapmän!

Pia
Pia
Gäst
Reply to  Helge
16 februari 2012 kl 10:42

Psedoskepticism utesluter alltid ett sant vetenskapligt tänkande. För en rörelse med vissa rötter i föreningar som exempelvis “Society of American Magicians” så är det givetvis ingen tillfällighet att man hyllar trollkarlar istället för vetenskapsmän inom skeptikerrörelsen.

Börje Peratt
15 februari 2012 kl 16:56

Smittskyddsinstituets Lisa Brouwers menar att sex dödsfall undveks med massvaccinationsprogrammet. Sveriges Radio lägger till en nolla och påstår 60. Detta kan ses som ett olycksfall i arbetet om det inte vore för att Sveriges Public Service redan från den påstådda “pandemins” start friserat siffror och tydligt stått på läkemedelsindustrins sida. Vulgariteten i detta har nu gått så långt att man måste undra över motiven.

Det mest uppseendeväckande är att dödligheten inte skiljer sig från länder som inte genomförde någon vaccinering (Polen), länder som Tyskland med en marginell vaccinering riktad till riskgrupper och Sverige där 60 % av folket vaccinerades.

Man säger inte heller något om alla dem som skadades och dog pga vaccineringen.

http://peratt.blogspot.com/2012/02/sveriges-radio-ljuger-om-effekt-av.html

Börje Peratt
Gäst
17 februari 2012 kl 18:21

Dagen efter Sveriges Radios vilseledande uppgifter med Annika Lindes fabricerade 60 räddade av vaccinet ändrar sig text-TV och sätter en nolla efter sexan. Vi kan åter konstatera att Public Service är his Masters Voice. Men det är bara i Lindes egen hjärna denna siffra finns. Den har ingen bärighet i verkligheten.

Däremot vet vi att 8 fullt friska personer plötsligt dog av vaccinet och ytterligare minst 13 i riskzonen fick genom vaccinet dödsstöten. Hur man sedan väljer att räkna så blir det ändå minus i den reella kalkylen.

Ovanpå detta kommer alla de som blev alltifrån sjuka, till väldigt sjuka och slutligen obotligt sjuka där narkolepsin bara är toppen på isberget. Vi vet ännu inget om eftersläpningen av de gifter som vaccinerats in. Men räkna på att fler neurologiska skador mycket väl kan uppträda då en viss tröskel överskridits där människors motståndskraft av ett eller annat skäl sänkts till en nivå då skadan övertar kroppen.

Att som nu diskutera en ny vaccineringskampanj är ju ytterligt vulgärt. I normala fall skulle Socialstyrelsens Anders Tengner för länge sedan förflyttats. Att han sitter kvar visar att den bakomliggande strukturen och nätverket är djävulsk och kräver ett ansenligt mod och uthållighet för att avslöja.

Helt klar går vaccineringskampanjen upp till regeringsnivå och även socialminister Göran Hägglund tycks tyvärr enrollerad eller påverkad på ett för folkhälsan nu destruktivt sätt. Lobbyverksamheten för detta ändamål har ofantliga resurser. Och vi vet varifrån.

Dessa cyniska konglomerat som gör vinster på vaccinförsäljning är fullt införstådda med att människor kommer att drabbas. Gissar att de har kalkyler på vid vilken nivå som det kan bli ansträngande ur ett slags policyvärde. Och där har vi ännu inte hamnat. Så då kan man köra vidare med nästa kampanj. Anders Tengnell och Annika Linde ställer fortfarande upp som lydiga redskap och med stöd av Public Service kanske man kan få gehör för en ny omgång. Frågan är om svenska folket går på det igen.

Dock spelar det ingen roll för branschen bara Tegnell köper in en omgång nya doser så får han gör vad han vill med dem. Att övertala folket om en ny massvaccination kommer att kräva en enorm marknadsföringsinsats. Gissa vem som betalar.

Karin
Karin
Gäst
Reply to  Börje Peratt
18 februari 2012 kl 17:31

Vad jag tycker är riktigt skrämmande är att det avtal Tegnell skrev på med WHO innebär att vid ett pandemi läge 6 har WHO rätt att, bokstavligt talat, ta kontrollen över landet! Även med “hjälp av främmande makt”. Dessutom har lagen anpassats så att regeringen har rätt att fatta raska beslut utan riksdag, samt att vi kan bli tvångsvaccinerade under vapenhot!

Redan vid ett lägre hotläge förbinder sig Sverige att lämna “känslig information” till WHO. M a o, man gör undantag från data-sekretessen vid sådana “viktiga händelser” som svinninfluensan!

Jag vill påminna om att pandemiläge 6 gällde fr o m 11 juni 2009 och “pandemim” var enl WHO inte över förrän 11 augusti 2010!

Om vi hade en regering som visade någon form av intelligens, skulle de denna gången åtminstone insistera på att läkemedelsbolagen får bära ansvaret!