HISTORIA & DEBATT. Deng Xiaoping var den första ”modernistiska” ledaren för Kinas kommunistiska parti (KKP) som inledde Kinas marsch mot den ”statskapitalism” som präglat Kina de senaste decennierna. Statskapitalismen har gjort de högsta KKP-ledarna och deras familjer stormrika eftersom de vid ”reformerna” fick ta över monopolföretag för en spottstyver via sina kontakter i partitoppen. Detta faktum är oftast helt bortglömt i västliga massmedier.
Text: Marcus Gullberg, Kinakännare
En liten klick duktiga kineser har också lyckats bli rika genom hårt arbete och stort risktagande medan den stora massan av hårt arbetande kineser sliter sex dagar i veckan långt hemifrån med låga löner för att kunna försörja sina familjer i sina hembyar.
Korruptionen i Kina är ingen hemlighet och alla känner till den. Jag har besökt Kina många gånger och fick chansen att höra lite om hur det går till av mina kinesiska affärspartner.
På tal om globalisternas långsiktiga samarbete med Kina skickades Hakka-kinesen Deng Xiaoping redan 1919 som 15-åring med cirka två hundra andra kineser från ”kinesiska eliten” till Frankrike för att studera västerlandets system. Det finns kvar ett skriftligt intyg från en fransk skofabrik där han fick sparken. Citatet från hans franske arbetsledare var: ”vägrade arbeta, ta inte tillbaka honom igen”.
Ett mindre känt faktum är kinesernas påtagliga närvaro under bolsjevikernas ryska revolution, både i hemliga polisen, Tjekan, men även som livvakter åt kommunistledarna samt som stridande trupper. Varför skulle de ryska bolsjevikerna använda kineser som kärntrupper för att strida åt dem och skydda dem redan för 100 år sen? Hade kineserna en större roll bakom ledarna för Europas kommunistiska revolution än vad vi känner till?
1974 höll Deng Xiaoping ett berömt tal till FN där han sa följande:
”If capitalism is restored in a big socialist country, it will inevitably become a superpower. The Great Proletarian Cultural Revolution, which has been carried out in China in recent years, and the campaign of criticizing Lin Piao and Confucius now under way throughout China, are both aimed at preventing capitalist restoration and ensuring that socialist China will never change her colour and will always stand by the oppressed peoples and oppressed nations.
If one day China should change her colour and turn into a superpower, if she too should play the tyrant in the world, and everywhere subject others to her bullying, aggression and exploitation, the people of the world should identify her as social-imperialism, expose it, oppose it and work together with the Chinese people to overthrow it.”
Han sa även:
”It doesn’t matter if a cat is black or white, so long as it catches mice.”
Är det inte så att Deng Xiapoing har blivit sannspådd gällande KKP:s sociala världsimperialism? Gällande att växla från tyrannisk socialism till tyrannisk statskapitalism så har det redan hänt i Kina. Deng antydde att nästa steg blir ”KKP:s kollaps”.
När han säger att det är egalt om katten är vit eller svart så länge den fångar möss kan man undra över hans avsikter. Man kan spekulera om vem som är mössen? Är det världens godtrogna och rädda människor han talar om eller är det hans meningsmotståndare – eller är det bägge typerna? Katten är kanske hans eget globalistgäng som är på musjakt och katten kommer att byta färg med jämna mellanrum för att skapa en illusion för mössen som hoppas och tror att systemet och ledarna på toppen av pyramiden har förbättras medan de i själva verket bara bytte frontfigur och ändrade på retoriken medan de fortsatte mot sitt mål vilket verkar vara total makt.
Vi äldre läsare kommer ihåg hur Sovjetunionen plötsligt kollapsade efter drygt 70 års diktatur och de gamla kommunistledarna och deras kompisar bytte omedelbart ”skinn” (partifärg/yrke) och blev stormrika kapitalister när de fick ta över statliga företag och banker. Se mer på vad folk gör än vad de säger. Är det ”Sovjet-exemplet” och ”Kina-exemplet” som Deng Xiaoping avsåg när det gäller bytet av kattens färg? Vad blir då kattens nästa färgbyte efter statskapitalism? Blir det en falsk, islam-inspirerad världsreligion som profetiorna hävdar?
Deng kände uppenbarligen till framtidsödet för KKP redan 1974. Var det så att ”KKP-gänget” alltid var en dold supermakt som först skulle komma att visa sig i dagsljus efter att länge ha gömt sig bakom Ryssland och USA:s kalla krig när KKP var fullt upptaget med att eliminera sin traditionella kinesiska kultur och den intellektuella eliten i Kina? Hur kunde det tyranniska KKP annars få öppet stöd för att ta över Kina, stöd från många västliga demokratier redan från start medan de mer demokratiskt sinnade kineserna i partiet Kuomintang (KMT) tappade allt inflytande?
KKP försöker inte längre dölja sina ambitioner till världsherravälde och krigsföringsmetoderna, ”soft power” som KKP kallar det.
Detta sker genom:
- kulturförstörelse,
- kulturmarxism,
- materialism,
- skuldsättning följt av ekonomisk utpressning,
- uppköp av naturtillgångar och storföretag,
- mutade toppolitiker runtom i världen samt eventuellt
- en medveten virusspridning som förlamat hela världen.
Frågor:
- Är inte kulturkriget till för att försvaga folken?
- Varför äter folken så dålig mat nuförtiden?
- Varför säljs det droger på gatorna?
- Varför sätter ingen stopp för sådana saker?
Hela den här utförsbacken i världens moral har gett möjligheter att börja bygga en global polisstat med KKP på toppen, men nu ser det ut som om allt fler nationer har genomskådat KKP:s bluff och vänder sig emot KKP och deras smutsiga metoder.
Fransmannen Etienne de la Boetie skrev en bok för 500 år sen som hette ”The Politics of Obedience” där han beskrev hur folken frivilligt valt förslavning framför frihet genom gradvis passivisering och (o)vana. Den mest fruktansvärda tyrannen ger sig inte förrän han feminiserat alla männen och omvandlat alla människorna till ”vilda odjur” (som enkelt kan styras pga sin dumhet). Han skrev: ”Are you indeed so proud because you command wild beasts?”
Boetie frågar tyrannen om han är stolt över att styra över vilda odjur. På tal om evolutionsteorin är ju Boetie inne på raka motsatsen, att alla regeringar är ute efter att fördumma sina befolkningar för att döda all opposition och frihet. Vi får lära oss att vi blir allt mer avancerade, men varför ser människokropparna så mycket sämre ut idag? Varför har IQ sjunkit de senaste decennierna utan att någon undrar vad som pågår? Är inte unga människors disciplin och arbetsmoral mycket sämre idag än för 50 år sen?
Sveriges historia med KKP
Sverige var det första demokratiska västlandet som etablerade formella diplomatiska relationer med KKP-styrda Kina i maj 1950 och Sverige stödde därefter alltid KKP:s ambitioner att få en permanent plats i FN:s säkerhetsråd. Sverige har aldrig erkänt Taiwan som nation trots att deras KMT-parti egentligen styrde Kina innan KKP tog makten.
Jiang Zemin, Kinas kanske mest ökände och mest korrupta regimledare jämte Mao Zedong, besökte Göteborg som borgmästare i Shanghai 1988 och år 2005 seglade svenskarna med Ostindiefararen Götheborg till Jiangs hemstad Shanghai för att hylla de svensk-kinesiska relationerna.
Sverige har sålt ut många företag till kineserna där Volvo kanske är det mest utstickande exemplet och kinesiska Huawei kommer att leverera delar av 5G-nätet i Sverige trots alla varningar om kinesiskt spioneri och trots att vi har Ericsson som 5G-leverantör med huvudkontor i Sverige.
Svenska massmedier har aldrig fokuserat på att rapportera om de allvarligaste brotten mot mänskliga rättigheter i Kina. Istället har ledare som Trump och Putin utmålats som världens stora demoner, men faktum är att båda dessa demoniserade ledare har stort stöd av sina befolkningar och de har inte heller mördat miljoner människor eller placerat miljoner dissidenter i koncentrationsläger som KKP har gjort. De har inte heller köpt upp naturtillgångar runtom i världen eller byggt upp en tillverkningsindustri som konkurrerat ut stora delar av övriga världens industrier med slavliknande arbetskraft, låg kvalitet, massproduktion och lågt pris som signum.
Medan UD engagerat sig ett otal gånger i den svenske förläggaren Gui Minhai har frågor som berör miljontals kinesers frihet ignorerats. En sån sak som att vi nästan aldrig talar om är Kinas koncentrationsläger eller ”reformeringsläger”. Istället tar våra massmedier hellre upp nazisternas koncentrationsläger som lades ner för över 70 år sedan. Det är en tydlig indikation på vem som styr världen. Är inte detta en avledningsmanöver av episka mått som fungerat i 70 år medan 100 miljoner kineser har satt livet till?
Falun Gong
Massförföljelse av hundra miljoner Falun Gong-utövare, miljontals uigurer och kristna i Kina ignoreras mestadels i svensk media. Med all respekt för ”Minhai-fallet” så ser det ut som om Sverige jagar mygg och sväljer kameler.
Svenska folket har i och för sig en dålig bild av KKP-Kina, men kanske mest beroende på ”småsaker” och inte beroende på de verkligt stora brotten mot mänskliga rättigheter och framför allt inte pga att KKP är en ondskefull sekt med målsättningen att ta livet av sina fiender och sen förslava och hjärntvätta resten av världen.
I verkligt stora frågor om trosfrihet verkar det som om svenska medier går KKP:s ärenden genom att istället smutskasta KKP:s största fiende – Falun Gong.
Den kinesiska ambassaden hyllade öppet Sveriges Radio P1 för deras program: ”Falun Gong – andlig rörelse eller samhällsomstörtande sekt?” i november 2019. Varför är Falun Gong KKP:s största fiende? Falun Gong är en andlig rörelse med fokus på att vara ärlig, godhjärtad och tålmodig, en rörelse utan medlemskap och utan präster. Falun Gong stödjer även traditionella kulturer vilket inte verkar uppskattas av massmedia.
Varför misstänkliggörs Falun Gong som ”samhällsomstörtande” och ”ultrakonservativt” av Sveriges Radio? Vilken kultur och vilka värderingar är det som Sveriges Radio stödjer? Lever vi inte i ett Sverige som just genomgått en komplett samhällsomstörtning de senaste 50 åren?
Det som definieras som ”ultrakonservativt” idag av massmedia var helt normala och positiva saker för 50 år sen i vilket kristet land som helst. Vem har gett massmedia rätten att vända upp och ned på sanningen om rätt och fel, bra och dåligt? Är då alla 90-åringar som tror på de ”ultrakonservativa sakerna” samhällsomstörtande idag?
Sveriges äldsta byggde Sverige
Utan de 90-åriga svenskarnas hårda arbete hade vi inte haft något Sverige att tala om idag. Varför talar svenska massmedier inte om den verkliga samhällsomstörtningen som pågår just nu i Sverige och som går emot all traditionell, kristen kultur inklusive kärnfamiljen? Om man vill ersätta allt det gamla får man väl först tala om vad man vill uppnå i framtiden?
Mer tyranni, mer förslavning, mer dyrkan av staten som Gud, mer modern kultur och mer materialism eller mer fokus på individens frihet, dygder, traditionell kultur och andlighet? Är det inte precis detta ödesval (#valet2022) som regeringen vill besluta om utan folkets medgivande och som pressen aldrig talar om, men som är kärnfrågan för alla människor? Har inte folket rätt att veta vad som väntar i framtiden för sina barn och barnbarn? Hur skall alla frivilligt acceptera tyranni?
Om jag ser på KKP ur ett andligt perspektiv ser jag världens största och mest tyranniska sekt som tvångsansluter alla sina barn vid 6 års ålder. Då måste alla kinesiska skolbarn avge sina första löften att tjäna KKP inför den röda flaggan och sen avger man ett nytt ”löfte” vid 14 års ålder.
Jag har inte heller glömt bort deras massmord på dissidenter och munkar, hjärntvätten och folkförföljelsen i massiv skala sen 70 år tillbaka samt öppen avgudadyrkan av sina korrupta ledare som finns på porträtt på gator och torg.
Denna extrema tyranni har haft de facto stöd av FN och de flesta demokratiska länder runtom i världen sedan flera decennier i en smygande process mot kinesisk dominans medan västvärlden har lagt ned industrier och satsat på konsumtion, trycka elektroniska skuldpengar, nöjen och resor samt fri barnuppfostran. Det fanns något som kallades arbetsglädje förr i tiden samt att arbete befrämjar hälsan. Se ”Kina-virusets” effekt på världens ekonomier idag. Är vi inte redan på väg mot en skuldfälla av episka mått och skall folket acceptera fällan bara för att vår regering säger att vi skall göra det?
KKP:s predestinerade kollaps
Opinionen vänder sig nu allt snabbare mot KKP i takt med att regimen visar upp sin aggression helt öppet i Indien, Sydostasien och i sin aggressiva retorik mot USA, England, Australien och andra länder som vänder sig mot dess ondskefulla regim. Australien hotas med handelskrig om de genomför en undersökning om orsakerna till Covid-19. En kvalificerad gissning av många experter – som Facebook och många andra systemmedia har falskförklarat utan vidare – säger att corona-viruset spreds från ett labb i Kina. Det har producerats en populär dokumentär av Epoch Times i ämnet.
Är det förutbestämt att KKP (som Deng Xiaoping förutspådd) kommer att kollapsa för att låta globalisterna skapa en ”nygammal, global superstat” som kommer att lova guld och gröna skogar till världens folk för att få folkens stöd, med slut på alla krig och kriminalitet genom massövervakning och social scoring. Är det samma gäng som vi kommer att se bakom nästa maktstruktur?
Jag ser trots allt positivt på utvecklingen när fler av världens länder vänder sig emot KKP:s tyranni och allt fler medborgare vaknar upp och inser hur deras frihet kommer att beskäras på alla möjliga sätt i framtiden.
Alla Konfucius-instituten i Sverige har stängts ned. Har vår regering ordnat med att stänga ned dem? Det är nog snarare så att det har skett genom att lokala medarbetare på de svenska universiteten och gymnasieskolorna har insett att KKP är en totalitär regim som är ute efter total makt.
Indien har publicerat mycket bra artiklar i sina medier om KKP:s globala subversionsstrategier och Indien har nu ett massivt folkligt stöd för en hård linje mot KKP. USA står också bakom indierna så länge Trump har makten. Även Japan, Storbritannien och Taiwan börjar ta sig ton mot KKP och det kommer att bli allt fler länder som kommer att sätta hårt mot hårt gällande KKP.
Det talas redan i massmedia om Xi Jinpings avgång och KKP:s kommande kollaps. Är det en slump eller är det bara en del av den långsiktiga globalistiska planen och nästa ”kattskinnsbyte” som Deng Xiaoping talade om 1974? Allt går i cykler och har inte globalisterna insett detta sedan urminnes tider? De har också insett att folk i allmänhet tror på vad ledarna lovar medan de oftast glömmer vad de gjort tidigare.
Folkens framtid och frihet står på spel och Benjamin Franklin sa:
”Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.”
Text: Marcus Gullberg
Relaterat
- Hindustan Times: How PM Modi called China’s bluff in Ladakh, writes Shishir Gupta
- Asian Review UK’s Huawei ban opens new front in US-China trade war
- Swaraya Magazine: Money, Machinery, And Military: How China Plans To Become The ‘Supreme Leader’ Of The World
- Modern Diplomacy: Wolf warriors: A brand new force of Chinese diplomats
- National Review: The Coming India–China Conflict and a Higher Calling for India
Hans Dahl 30 augusti kl. 01:22
Tack för svar. Jag ser att du har lagt ned omsorg och tid på svaret. Boken av Sun Tzu (?) har beställts.
Till Peter Grafström
KOMMENTAR DEL ETT
I en kommentar ovan tipsades om att söka på sex ord. Det har fungerat, men inte nu längre. Där fanns en 20 minuter video (Vimeo) med dig och Henning Witte, och du berättar hur du hade utsatts för ”mind control” med en liten antenn inopererad i dig.
Men du har fel. Du har INTE, på det sätt du tror, utsatts för ”mind control”. De tekniska möjligheter som du resonerar kring finns inte. Säkerhetstjänster använder ”mind control”, men då är metoderna andra. Breivik och Anna Lindhs mördare är troliga exempel.
I STÄLLET har du haft kontakt med den delen av människan som finns utanför människans kropp, MEN DET HAR DU INTE FÖRSTÅTT. Du berättade att du I FÖRVÄG fick kunskap om ett radioprogram. Liknande erfarenheter finns det tusentals berättelser om från världens alla hörn, i alla tider.
De flesta av nutidens moderna västerländska människor fnyser åt sådant. Men skrattar bäst som skrattar sist, för berättelserna går att undersöka vetenskapligt, och detta är på väg. Till exempel recenserades här hos NewsVoice 7 mars 2019 en bok om reinkarnation.
https://newsvoice.se/2019/03/barns-minnen-tidigare-liv/
Jag har inte läst boken och kände inte till den förrän helt nyligen, men jag har läst av Ian Stevenson. Han och hans kolleger undersökte ytterst noga med vetenskapliga metoder berättelser om reinkarnation och inblandade personer. Resultaten övertygar, men de är sensationella och avfärdas naturligtvis av många som har uppfostrats och utbildats enligt sena tiders västerländskt tänkande.
Vill åter påminna om en artikel 1 juni 2018 av Ingemar Wärnström hos NewsVoice, vilken sveper över mycket och berör liknande saker.
https://newsvoice.se/2018/06/oppet-brev-rysslands-ungdom/
Alltså, dina upplevelser är sanna, men de handlar om annat än vad du tror. Ett stort forskningsområde och en stor omprövning väntar västerländsk kultur.
KOMMENTAR DEL TVÅ
Du måste sluta att beundra Kinas Kommunistiska Parti.
KKP är bland det värsta som har hänt mänskligheten. KKP har inget med kommunismens tanke att göra vilken är klasslöst samhälle, och mot det är det bara onda som invänder.
Sedan jag för ett par år sedan läste om deras så kallade sociala poängsystem har jag blivit säker på att ett samhälle av KKP:s typ är det näst, näst värsta som kan hända oss.
1. Värst, kärnvapenkrig.
2. Sedan, biologisk katastrof beroende på alla kemikalier som sprids i vatten, luft och våra jordar, samt elektromagnetisk strålning och genmanipulation.
Kanske ska 1 och 2 byta plats.
3. Och sedan, ett samhälle av den typ som KKP inför.
VALET mellan USA och KKP? Svaret är att det måste finnas en TREDJE VÄG, och den håller på att börja byggas lite här och där.
nu blir jag förvånad Björn
De metoderna finns sen 1960-talet och dokumenterades i öppen vetenskaplig litteratur fram till 1975 då forskningen fortsatte hemligstämplat eftersom den då var mogen att utnyttjas operativt.
1975 redovisade Jose Delgado att han i sin stimoceiver hade 8 kanaler och använde ISM-bandet 915MHz.
Långt tidigare redovisade han med färre kanaler hur han med både apor och frivilligt med människor kunde upprepat hur många ggr som helst (Dvs robotlikt) kunde fjärrstyra försöksobjekten både fysiskt och kännslomässigt. Han spelade med stimoceiver in försöksobjektens nervmönster på datorns magnetband och kunde sen spela upp det varvid försöksobjektets hela beteendesekvens upprepades hur många ggr som helst.
Amerikanska forskare kunde omkring 1965 med en liknande metod på frivilliga patienter ändra deras sexuella läggning genom elektrodstimulering. Ändringen gick tillbaka då den elektroniska stimuleringen togs bort.
Tom DN hade en artikel om Delgado 2001.
Dom tog upp det där om fjärrstyrda tjurar typ ilsken tjur ->tjuren Ferdinand genom en signal till inopererat inplantat.
Kanske används till Rodeo-tjurar.
Senare råkade dåvarande red på DN ut för anklagelser om sexuella trakasserier eller nåt och fick avgå.
USAs grand old man för militära antenner R W P King ombads av bla Los Alamos 1975 att designa antenn till implantat för ’stora djur’ Han fann att 700 MHz var optimal frekvens men gav även en design för 3GHz
Enligt en amerikansk ingenjör (1994)skaffade Cia 1988/89 fram en serie implantat av benimitation som gör att dom inte syns på röntgen. Jag och kanske 300+ andra råkade ut för sånt 1989. I mitt fall ungefär samtidigt med Berlinmurens fall. Men det var först 2001 som jag insåg att det hade hänt 1989. Vid det tillfället fick jag oförklarligt en fettklump på 168 gram inuti baksidan av armen. Kanske för att avleda uppmärksamheten från nacke och rygg där jag hade en enorm oförklarlig orörlighet den gången. Dom hade nog bedövat mig och det kanske inte hade släppt när jag vaknade och var som fastspikad i sängen i flera timmar.
Och Kina fortsätter att referera till sig själv som kommunistiskt men dom har lämnat det bakom sig och är nu befriade från ideologiska låsningar och mycket lösningsinriktade. I väst däremot finns idel låsningar typiska för en stagnerad kultur utan vitalitet.
Och beträffande Kuba så fördömer jag verkligen inte Castro-epoken för att dom försökte hjälpa fram utveckling i 3je världen, men Usa ville ha bort Battista eventuellt pga hans nationella linje.
Och det vore intressant om man kunde få veta vem som talar sanning beträffande Battistas påstått blodiga regim. Han hävdar att det var enormt falska rykten och att journalister spred dom.
Det fenomenet känner vi väl till från senare årtionden.
Inget ont om Peter Grafström, en man med en enorm kunskapsbas. Arla Gryning hade just det namnet för att man hade så mycket information om det som skulle komma att hända. Operation Gladio är instrumentet. Rekommenderar Carl Norberg på YT. Vi sitter alla i samma skepp som tydlingen ska fås att gunga allt mer. Även de som ligger på nedre däck och sover måste väckas. Sedan kan jag som en gammal potentat från antiken att varje gång han uttalade något upprepa att ”scientismen måste förstöras”. 🙂
Nu blir jag triggad att skriva klart artikeln om NATO:s Gladio i Portugal. Besökte deras rekryterings- och sambandskontor i Lissabon (alltså den historiska lokalen, utsidan). Därifrån planerades och genomfördes terrorism för att sedan skylla på röda brigaderna dvs kommunisterna.
Utmärkt. Kanske får jag till lite material om hur HIV, barnhandel med gatubarn och annat gick till från USAID i Dakar. Ingen historisk lokal men jag var på insidan och har lite fotomaterial och dokumentation. Detta var 2016, långt innan jag fattade hur stort bedrägeriet är. Man får liksom hålla i hatten ibland. För övrigt anser jag att scientismen måste förstöras. 🙂
http://www.whitetv.se/sv/mind-control-mk-ultra/123-recalim-the-brain-med-peter-grafstroem-goeteborg.html
Länken är borta. Har själv blivit utsatt för dessa metoder och vet hur de påverkar. Avslöjat även flera operatörer under årens lopp. De som deltar har en kort livslängd. Speciellt i närheten av mig. http://www.jar2.com/Files/Anonymous/2006koka.pdf
Erik detta har flera före dig dragit upp och jag har svarat och bloggaren har inte tystat mig även om en del kommenterare har försökt få bort mig såna ggr.
Själv skrev jag om det på nätet för 20 år sen. Efter 9/11 började det verka farligare utan att jag ska gå in i detalj. Men jag hade småbarn och vårdnadstvist så jag trappade ner mitt skrivande då.
Jag blev kontaktad av Magnus Carlsson i sthlm som själv råkat ut för ngt liknande och det var i samband med det som jag lät Witte intervjua eftersom jag anser mig ha bra insyn i ämnet och tror att det var bra för andra att sånt inte göms undan. Men jag hade inga illusioner om att det skulle vara bra för mig att sticka fram hakan. Så var det sagt.
Det enda jag vill ta upp nu är att man inte ska tro att det är forskarna som är problemet utan de hemliga delarna av makten som gärna vill genera forskarna genom att skandalisera hur teknologin används så att ingen ska vare sig våga kännas vid den eller överhuvudtaget ta den i bruk till nyttiga tillämpningar inom den öppna sjukvården.
Tex smärtsstillande teknologi helt biverkningsfri. Men då får big pharma inte sälja lika mkt piller!
Peter: Jag var tveksam till att lägga ut länken där du intervjuas av Henning Witte (HW, är ett kapitel för sig. Är ytters tveksam till den mannens oansvariga framfart…) då den är så sorglig.
Har arbetat till och från över 30 år inom mentalvården, till och med innan psykiatrireformen, och har sett allt, hört allt. Du är bara en i raden av personer med skyhög kapacitet och omvänt lika låg förmåga att hantera stressrelaterade symtom rörande relationer, separationer och känslor.
Du nämnde själv en vårdnadstvist, som de facto är bland det det jävligaste man kan utsättas för.
Vänder du din kapacitet inåt, mot dig själv, framkallas paranoid psykos, som här kan ses som en ren försvarsmekanism i jagets tjänst. Här förläggs den stegrande och skrämmande ångestnivån utanför personen. Dödsångesten upplevs som ett hot mot individens jaguppfattning eller identitet, vars psyke svarar med finna en yttre fiende som på flera fantasifulla sätt tycks ratta den yttre verkligheten, allt i syfte att knäcka personen.
Den här gruppen av patienter upplever sig ofta styrda och kontrollerade eller jagade av underrättelsetjänster som tycks jobba i skift för att knäcka dom. Det hela blir lätt parodiskt och patienterna blir tämligen egofixerade. Det kan sällan eller aldrig inse det orimliga i sina berättelser. Själv har du nämnt filmen ”Gasljus” från 1944 med Ingrid Bergman, som du antyder visar på hur detta går till.
När jag började arbeta inom psykiatrin i början av 80-talet var KGB populärt. Patienter anpassar sina berättelser utifrån samhällsförändringarna. Nu är det skalärvågor som gäller där onda krafter till synes styr deras tankar.
Har aldrig någonsin upplevt att du tvekat, tvivlat eller på annat sätt framfört att du inte skulle veta eller känna till hur allt är konstruerat. Tvärtom är hela din textart så tvärsäker, och du intar ofta en orubblig ställning och erkänner aldrig att du kan ha fel.
Bättre att acceptera psykisk ohälsa som ett socialt handikapp. Först då finns det möjlighet att bearbeta och stärka en människa – ensam är inte stark! Det handlar om att släppa in andra människor. Det finns inget i det här världen man inte tillsammans med andra träna på.
Du är ett typfall för dom som styrs av DSM-manualens ’lärdomar’ kontrollerad av Cia så att psykiatrin skall tjäna som ett fångstnät för den minoritet som verkligen är övervakad på riktigt.
Detta oavsett vilka erfarenheter du tror du har.Du kan nämligen inte vara säkert vare sig om du mött äkta fall eller såna som spelar för att psykiatrin ska manipuleras. Förutom ’vanliga’ patienter.
Jag är däremot inget typfall. Jag misstänktes felaktigt för att vara en kryptonazistisk terrorist med farliga planer. Det nämnde jag inte vid intervjun för att undvika att skapa problem för dom andra som vad jag vet inte hade några allvarliga misstankar mot sig.
Det värsta är att jag har undrat över om den gruppen TIs (’targeted individuals’) som började klaga from 1989 och som amerikanerna bland dom uppskattade till över 300, kan ha angripits för att skapa en bakgrund för psykiatrin när dom stöter på verkliga fall av misstänkta terrorister. Eftersom mitt fall kom samtidigt tänker jag med fasa:var det jag min olycksfågel som inspirerade dom?
Det var just att dom trodde jag var nazist i hemlighet som gjorde att jag passade in i specialisterna föreställningsvärld. Dom tex Helen Löw och andra citerar amerikanen Pierce som uppmuntrar raskämpar att bilda motståndsceller helt ensamma för att det inte ska gå att infiltrera.
Men skenet bedrog. Jag var vare sig nazist eller terrorist. Men indicierna kan man säga gjorde att det såg ut så. Hade dom som misstänkte mig bara pratat med mig hade det varit ur världen.
Men dom vågade inte ens fråga dom som dom visste att jag umgicks med för dom litade inte på någon och ville ta mig på bar gärning.
Jag bryter där.
Goola på ”peter grafström white tv mind control” så kommer det fram ganska häpnadsväckande tankar från den här mannen.
Ett högst intressant kommentarsfält. Visst är Peter Grafström en riktig person. Han kanske har sitt arv från Anders med samma efternamn som på sin tid var den som värvade personal till Arla Gryning med samband till Thulehuset. Olof Palme togs ut på hörnet strax utanför där. Kul att alltfler börjar fatta hur det fungerar i detta grandiosa skådespel som livet är.
En sak som är av intresse för er som litar på Usa. 1902 lyckades Edward VII få med sig Andrew Carnegie på att bygga upp en falsk fredsstiftelse i Usa som 1909 resulterade i en rapport om att krig var det bästa för Usa
1911 resulterade den i en rapport som bla föreslog gasugnar för att avrätta mindervärdiga element
1912 rapporterade ett kongressförhör rörande Pilgrim Society’s 24 pkter som i detaljer talade om hur överklassen på brittiskt maner skulle hålla nere Usa befolkning i okunnighet för att det är lättare att styra en outbildad befolkning.
Amerikaners okunnighet är ’MADE IN BRITAIN’!
Samma utbildningspolicy som britterna hade gentemot sin underklass
Fler utstuderade brittiska imperieinstruktioner för Usa att lyda läckta av en ärlig brittisk kvinna:
https://www.fbcoverup.com/docs/library/1912-02-17-The-24-step-Pilgrims-Society-Corp-Imperial-Fed-Strat-to-Return-America-to-British-Rule-by-Lillian-Scott-Troy-by-Hon-J-Thorkelson-MN-1940-SF-Leader-GPO-George-Mason-Feb-17-24-1912.pdf
Men nu gäller ju inte frågan vad USA hittade på för +100 år sedan utan Kinas upprepande och pågående förbrytelser mot internationell rätt och mänskliga rättigheter.
Att Kina hotar och gör anspråk på flera grannländers territorier i strid mot internationell rätt, regelrätta invasionshot mot Taiwan, utfiskar känsliga vatten som tex runt Galapagos är bara toppen på isberget.
För att inte tala om teknikstölder, infiltration och spridandet av farliga smittämnen.
Att världen vaknar och vidtar kraftiga åtgärder mot denna ”Locust” är både oundvikligt och nödvändigt.
Den dagen då andra länder slutar handla med Kina stannar motorn och korthuset börjar rasa och detta vet regimen i Beijing mycket väl.
Det är intressant att iaktta hur du anstränger dig för att göra PR för Kina, PG!
Du till och med spelar skicklig ping-pong-dubbel med Kalle Wang (Karl W) på Lars Berns blogg i detta syfte.
Ditt ovanligt hårda angrepp här mot artikelförfattaren talar sitt tydliga språk.
Viktigt att förringa, eller hur?
Och du som alltid, eller nästan alltid, är så diplomatisk och sofistikerad.
Kina är med största sannolikhet globalisternas nästa formella stormakt i världen.
Den magiska hundraårsperioden är redan överskriden för USA:s del.
Italien , Holland, Frankrike, England, USA – efter cirka 100 år byts den formellt regerande världsledande nationen ut i sin roll, alltmedan den reella makten som kontrollerar allt är dold för nästan alla.
100 år är mottot sedan ett antal århundraden.
Och nu ska Kina säljas in!
Helt korrekt slutsats Hans Vasalle Dahl !!!!
Jan, min vän, jag hoppas att du menar Savalle – inte ”Vasalle” – för jag är verkligen inte någon vasall.
Men jag är helt övertygad om att det var en felskrivning.
Hans, helt korrekt, jag ber så hemskt mycket om ursäkt.
De som anstränger sig för att förringa och svartmåla är de svenskar som utan att skämmas litar på FOX News, en av globaliserarnas många kontrollerade oppositionsalternativ.
Du påstår utan tillstymmelse till bevis att Kina är som dom andra.
I själva verket tycker jag att det är ni och de amerikaner som klankar på Kina som är som gamla kommunister: Ni tål inte att andra har lyckats bättre!
Bad loosers!
Det politiska system som funkar är det man bör ha respekt för.
Kina – blueprint för AGENDA 2030…?
AGENDA 2030 – efter massor med PR tror tydligen många svenskar att det är något positivt.
Därför vill jag uppmana ALLA som bryr sig om sina barn och alla de har kära och sig själva att ta sig tiden att läsa en klar redovisning för vad denna agenda verkligen handlar om!
Här är del 1. Läs den – det räcker!
Men för er som vill ha mer SANN information rekommenderar jag att även läsa del 2.
17 mål för att totalt förändra vår värld – Agenda2030, Del 1
Pia Hellertz – augusti 2016:
http://www.piahellertz.com/Agenda_2030_17_mal_del%201.pdf
Varför alls blanda in Kina i detta västoligarkiska konspirerande?
Håller helt med om kritiken annars.
Kina är tydligt emot att lägga sig i andra länders interna angelägenheter. Västoligarkin ägnar sig på heltid åt att lägga sig i inre angelägenheter.
Kina bekämpar terrorism. Genom utbildning. Västoligarkin skapar och stöder terror.
Council on Foreign Relations som nämns i din länk och flera andra NGOer tex miljöorienterade är direkt relaterade till det brittiska imperiets sekellånga konspirerande.
Min andra kommentar om Pilgrims society’s 24 punkter hoppas jag du läste igenom. det tar inte lång tid och ser ut som en uppräkning av vad Deep State håller på med i Usa. Den listan var alltså inpräntad i Usa inför WWI som redan då var tänkt att leda till NWO.
Alla dessa NWO-grejer har samma ursprung västoligarkin.
Ur artiklen: ”Är det förutbestämt att KKP (som Deng Xiaoping förutspådd) kommer att kollapsa för att låta globalisterna skapa en ”nygammal, global superstat” som kommer att lova guld och gröna skogar till världens folk för att få folkens stöd, med slut på alla krig och kriminalitet genom massövervakning och social scoring. Är det samma gäng som vi kommer att se bakom nästa maktstruktur?”
1999’s ”Security Agreemnet” registrerat i UPSTO patentregister nr 101172988 med Merrryl Lynch som adminsitrative agent och Mobeo Inc med en radda intresanta namn som Bank Of America satte igång något helt nytt. Nästa man skulle kunna tro att när alla var upptagna med att bekämpa terrorism dessa flyttade över till ett nytt ”banksystem”. Dvs inom patent….. Hur mkt värde skyfflas inte genom dessa system? Finns mer men detta är en bra grun att utveckla frågor från i min mening.( PATENT REEL 010308 FRAME 0001).
Vilka finns med i den Kinesiska korruptionen? Är det inte numera känt att Ericsson / Panda Electronics är affaärsparter? Hur påverkar detta Huwaei? Och de svenska inidvider som sitter på kommunala poster i Kina hur ser detta ut i förhållande till kinesiskt kommunistparti? Hur kinesiskt är egentligen detta kommunistparti? Kan det vara så att kommunism är kommunism oavsett nationalitet? Frågar bara. Rötan finns överallt och är nog mer en hybrid än en unik nationalitet.
Peter, du talar om KKP – världens överlägset största diktatur och världshistoriens mest blodtörstiga dynasti med 100 miljoner kinesiska liv på sitt samvete som du helt ignorerar i ditt svar – som världens skyddsängel. Du är fast i ditt eget tänkesätt och då är det så.
Jag visade en text av Karl Marx där Marx personligen pekade ut Kina som roten till revolutionerna i Europa men du hävdar ändå att du vet att en Karl Marx uppfann marxismen. Jag visade även flera exempel på hur KKP tagit över FN, en massa länder runtom i världen och vi skall inte förglömma WHO som är KKPs egen marionett.
Faktum är att KKP bedriver enorma koncentrationsläger i Kina idag, de genomför organstölder av levande människor tämligen öppet och har infört social scoring för att förtrycka folket ännu mer.
Inga västländer kan mäta sig med KKPs ondska – däremot vill västländerna lära sig av KKPs förtryckarmetoder vilket återigen visar på att de är KKPs lärjungar och inte deras Mästare.
Det finns mer okänd ondska i Kina som vi inte känner till skalan på ännu, tex organstöld på levande människor.
Min avslutning blir några väldokumenterade citat från KKPs anfader Mao Zedong – mannen som utnämndes till en levande demon av många kineser. På tal om konkreta exempel på KKP-korruptionen – läs artikeln om Maos barnbarn Kong Dongmei som nu är superrik kommunist i likhet med Xi Jinping och hans släkt:
https://chinaworker.info/en/2013/05/10/1077/
A CELEBRATION OF DEATH:
“There should be celebration rallies when people die… We believe in dialectics, and so we can’t not be in favor of death.”
– Mao Zedong
(Jung Chang and Jon Halliday, Mao: The Unknown Story [Jonathan Cape, 2005], p. 457)
“Deaths have benefits. They can fertilise the ground.”
– Mao Zedong
(Jung Chang and Jon Halliday, Mao: The Unknown Story [Jonathan Cape, 2005], p. 457)
THE NECESSITY OF FAMINE:
“When there is not enough to eat people starve to death. It is better to let half of the people die so that the other half can eat their fill.”
– Mao Zedong
(Frank Dikötter, Mao’s Great Famine [Bloomsbury Publishing, 2010], pp. 88, 134)
MAO’S GLORIFICATION OF POLITICAL MASS MURDER
”He (Ch’in-Shih-huang, the first emperor of China) only buried alive 460 scholars, while we buried 46,000. In our suppression of the counterrevolutionaries, did we not kill some counterrevolutionary intellectuals? I once debated with the democratic people: You accuse us of acting like Ch’in-shih-huang, but you are wrong; we surpass him 100 times”. (Mao’s First Speech to the Party Congress, May 17, 1958)
“If we were to add up all the landlords, rich peasants, counterrevolutionaries, bad elements and rightists, their number would reach thirty million… Of our total population of six hundred million people, these thirty million are only one out of twenty. So what is there to be afraid of? … We have so many people. We can afford to lose a few. What difference does it make?”
– Mao Zedong
(Li Zhisui, The Private Life of Chairman Mao [Random House, 1994], p. 217)
“Let’s contemplate this, how many people would die if war breaks out. There are 2.7 billion people in the world. One-third could be lost; or, a little more, it could be half… I say that, taking the extreme situation, half dies, half lives, but imperialism would be razed to the ground and the whole world would become socialist.”
– Mao Zedong
(Jung Chang and Jon Halliday, Mao: The Unknown Story [Jonathan Cape, 2005], p. 428)
“We are prepared to sacrifice 300 million Chinese for the victory of the world revolution.”
– Mao Zedong
(Jung Chang and Jon Halliday, Mao: The Unknown Story [Jonathan Cape, 2005], pp. 457-8)
“Don’t make a fuss about a world war. At most, people die… Half the population wiped out – this happened quite a few times in Chinese history… It’s best if half the population is left, next best one-third…”
– Mao Zedong
(Jung Chang and Jon Halliday, Mao: The Unknown Story [Jonathan Cape, 2005], p. 458)
TERROR AND CRUELTY AS INSTRUMENTS FOR REVOLUTION:
“Look at World War II, at Hitler’s cruelty. The more cruelty, the more enthusiasm for revolution.”
– Mao Zedong
(New York Times, August 31, 1990)
THE EXTERMINATION OF THE RICH:
“It is a very good thing, and a significant one too, to exterminate the bourgeoisie and capitalism in China.”
– Mao Zedong
(Philip Short, Mao: A Life [Henry Holt, 1999], p. 447)
REVOLUTION REQUIRES LESS MORAL CONSCIENCE:
“You’d better have less conscience. Some of our comrades have too much mercy, not enough brutality, which means that they are not so Marxist. On this matter, we indeed have no conscience! Marxism is that brutal.”
– Mao Zedong
(Jung Chang and Jon Halliday, Mao: The Unknown Story [Jonathan Cape, 2005], p. 411)
GLORIFICATION OF POVERTY:
“People say that poverty is bad, but in fact poverty is good. The poorer people are, the more revolutionary they are. It is dreadful to imagine a time when everyone will be rich… From a surplus of calories people will have two heads and four legs.”
– Mao Zedong
(Jung Chang and Jon Halliday, Mao: The Unknown Story [Jonathan Cape, 2005], p. 428)
SOCIALISM VERSUS CAPITALISM:
“The weeds of socialism are better than the crops of capitalism.”
– Mao Zedong
(Jung Chang and Jon Halliday, Mao: The Unknown Story [Jonathan Cape, 2005], p. 643)
An episode titled “The One Above All” showed footage of Mao speaking at the World Communist Representative Meeting in Moscow in November 1957, giving his famous speech, “American Imperialism Is a Paper Tiger.”
Mao’s exact words were: “I’m not afraid of nuclear war. There are 2.7 billion people in the world; it doesn’t matter if some are killed. China has a population of 600 million; even if half of them are killed, there are still 300 million people left. I’m not afraid of anyone.”
Although this famous quote has been passed around among ordinary Chinese, there are still many who have refused to believe it.
Some media pointed out that now the Communist Party’s television station has confirmed that Mao actually said it, that makes it an undeniable fact. Leftists and Maoists can no longer say that Mao and the Party put the wellbeing of people above all else, they said.
Marcus du lever i det förgångna, visste du att Deng Xiao Ping’s son invalidiserades av rödgardisternas våld och är rullstolsbunden!
Och du tjatar om vad som hände innan och som Deng och dom senare ledarna ju har vänt sig bort från.
Du är en riktig kall krigare som låter dig ledas av Usas propaganda.
Samma Usa som med Rhodes stipendiater ( dvs indoktrinerade av britterna i Oxford) som rådgivare till Usas militär hindrade Chiang Kai Sheks vapenleveranser och därmed hjälpte Mao till makten.
Liksom dom legat bakom alla andra kommunistrevolutioner också!!
Chiang Kai Shek som Usa hindrade var dessutom kristen!
Vad har du att säga om att Usa tvingade på Kina kommunismen???
Är det gamla kinesiska sällskaps fel tror du??
Tror du att det är en tillfällighet att Usa alltid har understött kommunistrevolutioner?
Sen citerar du Karl Marx, britternas skyddsling och verkar helt okunnig om hur britterna låg bakom alla uppror världen över! Och har legat bakom varenda radikal rörelse av betydelse!!
Varför passar det att lita på Karl Marx som hyllade det brittiska imperiet?
Varför inte ist se det som ännu ett uppdrag för britterna att skylla ifrån sig på det Kina där britterna burit sig extremt illa åt.
Känner du till Craig Murray fd ambassadör till Uzbekistan.
Han har skrivit en intressant bok om britternas imperiums agerande i Indien och Afghanistan på 1830-talet. Han påvisade att huvudpersonen på flera sätt försökte leda i bevis att frimurarna kom från dom trakterna. Syftet är med stor sannolikhet att enrollera fler lokala agenter och lura i dom att det egentligen är deras eget hemliga sällskap.
Det har ju också förekommit rykten om att skotska frimureriet skulle gå tillbaka till Tempelriddarna men den nämnde Murray anser sig ha bevisat att det är en myt som en föregångare till honom uppfann på 1800-talet.
Britterna kartlade allt dom kunde världen över och inventerade vad av resurser både biologiska mänskliga och mineralfyndigheter etc.
Dom var ute efter att lägga under sig världen.
Darwins resor ingick i detta och han och många andra med stort ideologiskt genomslag jobbade för ostindiska kompaniet= världens första privatiserade imperium och urtypen för dagens globaliserade multisar.
Myter var därvid användbara för påverkan av andra folk.
Winning the hearts and the minds.
Vad frimurarna beträffar så hade Kina såna rätt snart efter att britterna startat sina moderna grenar.
Men det väsentliga är ju vad Kina gör nu och vad väst gör nu eller hur?
Peter, du och Marcus har helt uppenbart olika tolkningar av Kinas historiska utveckling och dess betydelse fram till i dag.
Men din avslutning föranleder frågan Vad som kommer att hända framledes.
”Men det väsentliga är ju vad Kina gör nu och vad väst gör nu eller hur?”
Så varför skriver du inte en egen artikel om Hur du vill att världen skall förhålla sig till Kina nu och framåt??
Vi är nog ganska många som vill se dina konkreta förslag!!
Jag vet inte vad Kina kommer att göra men jag ser att allt väst gör är extremt ondskefullt.
Jag tänker inte försöka spå men bedömer Kina efter vad dom hittills gjort. Och det ser bra ut både hemma och borta.
Du och Marcus vill gärna klistra på dom Moismens brister utan att låtsas om att kommunismen påtvingades dom.
Ni tiger ihjäl allt som inte stämmer med nidbilden.
Men det är såna som ni som motiverar mig att kommentera. 🙂
Peter du är en desinformatör och då du envist vägrar att skriva en egen artikel så börjar jag dessutom tro att ditt egentliga namn inte är Peter Grafström.
Min uppmaning til Torbjörn Sassersson är att kontrollera namn och adress uppgifter så att vi kan ta bort signaturen Peter Grafström.
Kolla med sign Karl Wang och fråga er gemensamma uppdragsgivare hur ni skall förfara då er desinformation inte kan fortsätta här hos NV.
Skriver du en artikel efter att Sassersson kontrollerat din id så är du förlåten, annars Good Bye !!
Till skillnad från Karl Wang / Karl W är med stor sannolikhet Peter Grafström en riktig identitet.
Peter – nu vet jag inte om du är Peter eller någon annan. Dina åsikter om KKP är ganska osvenska skulle jag tro. Att ”det ser bra ut” när man ser på KKPs nuvarande handlingar är ett ganska magstarkt uttalande om vi tänker på de miljoner kineser som just nu sitter i ”reformeringsläger”samt opereras till döds för sina organ på statssjukhus etc. För att inte tala om KKP-virusets ursprung i Wuhan.
Sen har vi den senaste kommentaren inifrån KKP om ”maffia-bossen Xi Jinping”:
https://www.smh.com.au/world/asia/chinese-academic-disciplined-after-calling-xi-jinping-a-mafia-boss-20200818-p55mot.html
Du verkar inte ha läst min artikel eller så har du andra avsikter med dina inlägg. Mitt sista svar blir detta.
1. Jag har aldrig sagt att västmakterna är några helgon som du försöker påskina – vänligen läs min artikel. En viktig poäng handlade just om att Sverige stöttade Mao&Cos tyranni hela vägen sen 1950 medan demokratiska Sverige inte alls ville stödja de demokratiska krafterna i Taiwan(KMT).
2. Jag instämmer i att väst och öst samarbetat hela vägen – vänligen läs min artikel.
3. Deng Xiaopings son blev misshandlad av Maos rödgardister – vad har det med min artikel att göra? Ingenting. Maktkamper mellan olika fraktioner är helt normala i kriminella kretsar. Trotsky mördades med en ishacka av Stalins torped.
4. Du påstår att jag lever i det förflutna pga mina citat från Mao Zedong. Vänligen läs min artikel igen. Jag talar om KKPs maktövertagande runtom i världen (FN, WHO, Handelsöverskott, spioneri, utpressning, mutor, uppköp av naturtillgångar, logistik etc) och deras ofattbara brott mot mänskliga rättigheter just nu – IDAG – inklusive organstöld på levande människor och massförföljelse av religiösa människor.
Jag visade bara upp KKPs ursprung med Maos citat – ett gäng gangsters utan några som helst moraliska skrupler. Du verkar tro att KKP har blivit till ett helgon men det är för att du ignorerar fakta om nuläget.
Du talar om att britterna dominerat världen vilket är sant på en viss nivå men min artikel handlar om KKP och hur alla västländer stöttat KKP sedan 1949 och tidigare. Varför gav britterna plötsligt upp sin ”världsmakt” – var det inte för att deras ”chefer” sa till dem att de var färdiga med sin roll i teatern? Skillnaden är att du tror att ”britterna” opererade självständigt för att lägga under sig världen medan jag menar att det mesta tyder på att de kinesiska ledarna bjöd in britterna för att förstöra den kinesiska kulturen. Hur skulle de annars kunna förstöra Kina? Förräderi är ingen ny uppfinning och enligt Cicero tusen gånger farligare än en öppen fiende. Det är välkänt att ”Kaifeng-kineser” styrde opium-handeln i Kina – hur skulle britterna kunna driva opium-handeln i Kina utan hjälp inifrån? Britterna hade dessutom hjälp inifrån i Indien.
Jag hävdar att KKP nu dominerar världsmakten tämligen öppet i linje med den långsiktiga planen som globalisterna har haft – men KKP möter just nu motstånd på många fronter och de kommer att tappa hela stycket i ett paradigmskifte som är predestinerat. Du tror att européerna haft makten över Kina hela tiden men det är KKP som dominerar världsscenen nu – med Europas stöd. Kommunismen började spridas i Europa för att européerna var mer mottagliga för kommunism än de konservativa kineserna var. Men det betyder inte per automatik att Marx&Co opererade självständigt och hittade på kommunismen på egen hand. Du var inte där och jag var inte där så vi vet inte vad som verkligen hände. Vi kan däremot resonera mer eller mindre troliga scenarion.
Att EU överhuvudtaget inte grävt i KKP-virusets ursprung samtidigt som de låter hela sin ekonomi krascha pga 0,1% dödlighet med ursäkten att de vill vara omtänksamma – det säger ganska mycket.
Marcus, gå i svaromål så att du därmed tvingar Peter G att röja sina egentliga preferenser.
Du är i min värld mycket kompetent och kan ge Peter G en ordentlig match här i kommentarsfältet.
Peter G är tyvärr för rädd och harig för att själv skriva en ordentligt klargörande artikel om var han egentligen står i Kina frågan.
Vi väntar på ditt genmäle Marcus!!!
PG balanserar enbart i en riktning. Han är kanske en våg från det ”heliga havet”:
https://en.wikipedia.org/wiki/Holy_See
@Peter
1) Jag kallar mig inte ”Kina-kännare”, det var redaktören som etiketterade mig på det sättet.
2) Om jag är ”USA-propagandist” och litar på USAs proxies är dina ord och dem kan jag inte skriva under på. Jag försöker inte sätta permanenta stämplar på mig själv och andra utan jag tror på att tänka fritt och självständigt utan fördomar. Ibland har man fel och då bör man kanske ändra sina åsikter även om det är svårt att erkänna fel och brister hos sig själv.
3) Jag instämmer i att de amerikanska globalisterna också stött kommunism. Den amerikanska ”överklassen” stödjer kommunism mer eller mindre öppet. Men vilka syften har de med kommunismen?
Visst har USAs elit en nyckelroll i väst pga sin starka ekonomi och militär men att tro att USA är på toppen av världspyramiden och att Kina och resten av hela Asien med sin urtida civilisation suttit helt passiva och tittat på västs maktövertagande med stora ögon de senaste århundradena är nog att gravt underskatta kineserna och Asien. Kina heter ”Zhong Guo” på kinesiska – Mittens Rike (världens centrum) – och min förståelse är att kineserna har haft en större, obekant roll bakom skynket i Europa och i övriga världen. Europas elit avgudade Kina redan på 1700-talet – varför gjorde de det och varför viker de sig alltid för kineserna (se nedan)? Det finns gott om indikationer på Kinas historiska roll i Europa och inte minst bolsjeviker och nazister var ju oerhört imponerade av Tibet och än idag har Dalai Lama öppna dörrar runtom i världen hos alla stora ledare och han var ju en stor supporter och (enligt Mao själv) ledare över Mao Zedong och kommunismen från start.
Tibetanerna byggde tempel i St Petersburg långt innan ryska revolutionen och var nära allierade med de ”ateistiska” bolsjevikerna som tryckte rubelsedlar med ”Nazist (tibetanska)-svastikor”. Är detta en slump?
Om kinesernas och bolsjevikernas nära samarbete från Wiki:
”Chinese served as bodyguards of Bolshevik functionaries, served in the Cheka, and even formed complete regiments of the Red Army. It has been estimated that there were tens of thousands of Chinese troops in the Red Army, they were among the few groups of foreigners fighting for the Red Army.”
Att påstå att Kinas företagsamhet inte plundras av ”oligarkin” (jag tror du menar den västliga oligarkin) låter naturligt för mig. Det finns naturligtvis en ”oligarki” i Kina – varför skulle den kinesiska oligarkin ge bort sina rikedomar till den västliga oligarkin? Tror du inte att kineserna har korruption i massiv skala – i världens största diktatur där 100 miljoner kineser mördats sen 1949? Är inte massmord en korruption av värsta sorten? Vi vet inte mycket om Kinas detaljer pga språkbarriären plus den enorma rädslan hos de vanliga kineserna.
https://asia.nikkei.com/Politics/Xi-relies-on-second-red-generation-generals-to-maintain-grip2 – hur andra generationens kkp-medlemmar tar över kinesiska militären.
Kineser ”vaktade över Lenin” (sades i en artikel i Guardian 1919):
https://www.theguardian.com/world/1919/dec/04/russia.fromthearchive
KKP vill ha Biden som president:
https://www.foxnews.com/politics/wh-adviser-accuses-democrats-chinese-communist-party-cahoots-2020
En artikel om hur KKP mutar sig till makt runtom i världen:
https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/IJOEM-11-2019-0887/full/html
Artikel om BRI och hur den används för att ta kontroll över olika länder:
https://www.orfonline.org/research/is-china-replicating-its-xinjiang-model-in-bri-countries/
Superrika kkp-ledare:
https://www.richmond-news.com/news/world-news-china-s-super-rich-legislators-get-richer-1.23190189
Hur kineserna korrumperar FN:
https://www.reuters.com/article/us-un-corruption-plea/chinese-born-executive-pleads-guilty-in-u-n-bribery-case-idUSKCN1HB2QE
Att kommunismen är ett påfund från väst vet vi egentligen inte. Vi vet bara att Marx&Co spred kommunismen i väst på 1800-talet men var det européernas ursprungliga idéer eller kom alltihop från Kina/Tibet som vissa källor hävdar? Se på Karl Marx citat som tillskriver Kina som roten till revolutionerna i Europa och hela världen:
https://www.marxists.org/archive/marx/works/1853/06/14.htm
”Whether the “contact of extremes” be such a universal principle or not, a striking illustration of it may be seen in the effect the Chinese revolution seems likely to exercise upon the civilized world. It may seem a very strange, and a very paradoxical assertion that the next uprising of the people of Europe, and their next movement for republican freedom and economy of Government, may depend more probably on what is now passing in the Celestial Empire — the very opposite of Europe — than on any other political cause that now exists — more even than on the menaces of Russia and the consequent likelihood of a general European war. But yet it is no paradox, as all may understand by attentively considering the circumstances of the case.”
Vem kan bevisa något? Ingen kan bevisa något alls för det är inte offentlig information utan höljt i dimmor. Västmakterna härjade i Kina och de spred kulturförstörelse redan på 1800-talet med opium och destruktion av Kejsarens sommarpalats men varför tog västmakterna inte över makten i Kina när de ändå var där med sin armé? Varför åker en armé till Kina för att slå sönder ett fantastiskt palats? Var engelsmännen inte inbjudna av ledarna i Kina för att förstöra den kinesiska kulturen och den kinesiska folksjälen (via opium)? De beordrades senare försvinna från Kina vilket de också gjorde.
Därefter kunde de kinesiska ledarna skylla kulturförstörelsen på västmakterna och samtidigt behålla folkets stöd och verka pro-nationalistiska inför det kinesiska folket. Men var det inte egentligen den kinesiska ”eliten” som ville förstöra kinesisk kultur och sen blev KKP den naturliga fortsättningen på deras dolda kulturförstörelse på 1800-talet? Den logiken funkar för mig och betyder att västmakterna bara varit marionetter till kineserna från start. Samtidigt indikerar detta att det ”globala kulturkriget” är det väsentliga i historien, samma idéer som Boetie hade i sin bok om tyrannen (dåliga människor samarbetar i stora nätverk för att förstöra folkets karaktär och själ via primitiv kultur medan goda människor inte känner till varandras existens enligt Boetie). Det är meningslöst att kriga insåg tyrannerna – du måste ha stöd från befolkningen för att uppnå dina mål. Starta istället bordeller och nöjescenter i fiende-städerna så kommer folken att ge upp all sin frihet frivilligt när de är fullt upptagna med att uppfylla sina lustar och begär.
Se även på Dalai Lama. Varför skulle en lama-ledare från lilla Tibet dyrkas som en ”levande Gud” av MSM runtom hela världen?
Soros citat 2009:
”..I think you need a new world order that China has to be part of the process of creating it and they have to buy in. They have to own it the same way as, let’s say, the United States owns the Washington consensus, the current order, and I think this would be a more stable one where you would have co-ordinated policies. I think the makings of it are already there because the G20, in agreeing to peer reviews, effectively is moving in that direction.”
https://www.ft.com/content/6e2dfb82-c018-11de-aed2-00144feab49a
Om Soros säger så där betyder det inte att den ”västliga oligarkin” lägger sig platt för kineserna? Varför skulle de ge upp all makt frivilligt helt plötsligt – eller har de aldrig haft den egentliga makten som ”nykomlingar” på världsscenen?
Starka länder med en stark kultur och ekonomi bekämpas av globalisterna precis som du säger.
”bolsjeviker och nazister var ju oerhört imponerade av Tibet”
I båda fallen figurerar britterna som mer betydande i bakgrunden
Nazism och kommunism var britternas verktyg liksom zionism och senare islamism.
”Att kommunismen är ett påfund från väst vet vi egentligen inte”
Jo definitivt och det var Britternas intrigerande elit som höll Marx om ryggen.
”Vem kan bevisa något? Ingen kan bevisa något alls för det är inte offentlig information utan höljt i dimmor”
För dig som litar på såna källor som FOX news ligger allt i dimma ja.
Tom TV-serien om drottning Victoria var faktiskt mer öppen än väntat då det togs upp att attentatsmännen i rörelsen ’Young England’ hade oladdade pistoler vid flera olika attentat.
Dvs i min tolkning var attentaten som dom utförde bluff iscensatt av britternas eliter för att ge det falska intrycket att England var utsatt för samma sorts uppror som dom utsatte resten av världen för.
Och i fallet Young Europe som innefattade mängder av kontinentala grenar så var det verkliga omstörtningsförsök.
Och även Syd och Nordamerika var målet med egna grenar Young Argentina och Young America.
Mha Young Germany rekryterade britternas agenter unga proselyter som sen kunde bearbetas till stöd för nazismens bakgrund åtminstone i ett pregnant fall.
Ett sekel före Hitler.
Palmerstons ord: ’Vi vill ha revolution överallt utom här’
Britternas agerande har hela tiden varit konsekvent ur taktisk synvinkel.
Dvs när motivationen i ett av britterna önskat krig mellan rivaler tryter ingriper dom tillfälligt på den sidan som situationen kräver.
I inbördeskriget i Ryssland kunde dom därför undantagsvis angripa de röda därför att dom var på väg att byta sida.
Britterna agerade då ’spärrtrupp’ och slängde i väg några salvor mot fortet i fråga där de röda befann sig och fick dom att fortsätta kampen.
Men i övrigt saboterade brittiska armen det mesta för de vita armeerna. Nikolai Starikovs bok
The liquidation of Russia Who helped the reds to win the civil war innehåller en detaljerad skildring.
https://www.adlibris.com/se/bok/the-liquidation-of-russia-who-helped-the-reds-to-win-the-civil-war-9785446104864
”Om Soros säger så där betyder det inte att den ”västliga oligarkin” lägger sig platt för kineserna?”
Nej det betyder att Soros som är oligarkins hitman har i det fallet som uppdrag att försöka komma överens med Kina på västoligarkins villkor.
Och i andra hand på andra villkor.
Dvs britterna inser att det går åt skogen om dom är kompromisslösa.
Och hoppas naturligtvis kunna underminera och korrumpera om det går.
Men britterna har försökt få monopol på Kinas valutahandel i väst vilket dom gick bet på.
Kinas samhällssystem har (ca 8 stycken?) partier som har en rådgivande funktion och ledningen lyssnar därför att ledningen är rationell och företräder verkligen Kinas folk.
Dom vill ha in konstruktiv kritik.
I väst företräder alla stora medier och alla parlament en stenrik oligarki. Noll demokrati i väst.
Kina bygger upp, väst förstör och det är västoligarkin som förstör här också.
Angående Peter Grafström 24 augusti kl. 01:24.
KUBA OCH USA
Peter Grafström skriver att ”[Castro] fick makten på Kuba med Usas hjälp.” Det är vi dock många som inte tror på. Under fyra år såg det ut så här:
– 1959 segrade Castro och hans rörelse på Kuba.
– 1961 försökte CIA-tränade exilkubaner invadera Kuba men misslyckades, ”Grisbukten”.
– 1962 hade USA:s militär omfattande planer som skulle få den amerikanska opinionen att stödja ett militärt angrepp på Kuba, ”Operation Northwoods”. Man tänkte provocera Kuba till att angripa ett amerikanskt flygplan, och terroraktioner inne i USA skulle skyllas på Kuba. President Kennedy stoppade detta.
ANTONY SUTTON
Ja, vi vet att Antony Sutton visade att delar av USA:s elit inom politik och finansvärld hjälpte Lenin och Trotsky 1917, och vi använder detta faktum till att bli vaksamma inför vad som kan vara dold amerikansk verksamhet. Men vi använder det inte till att skriva en ny historia om Kuba och USA.
DESINFORMATION
En desinformatör blandar sanningar och lögner, och följande händer:
– den som känner igen sanningarna ler belåtet, litar på desinformatören och sväljer lögnerna;
– den som avslöjar lögnerna litar inte på desinformatören och misstror sedan sanningar vilka desinformatören har valt ut på lämpligt sätt.
Alltså en metod som i all sin enkelhet ger ett häpnadsväckande resultat: Lögner sväljs, samtidigt som sanningar avvisas.
Hos NewsVoice fanns 12 augusti en artikel med ett intressant kommentarfält.
https://newsvoice.se/2020/08/globalisternas-omstart/
Där skrev i en kommentar 15 augusti kl. 18:49 en modig person att ”I själva verket är [Peter Grafström] … en desinformatör.” Tänk nu tror jag det också.
Det var Erik Forsman som påstod det och det är nonsens. Men jag ville inte bråka den gången. Han hade dessutom helt fel i vad han påstår att jag undviker att ta upp. Man kan ju inte ta upp allt i varje kommentar.
Beträffande Kuba.
När en stormakt påstår att dom vill erövra ett land men misslyckas bör du jämföra med andra fall . Tex Gallipoli. 256 tusen döda totalt.
Både Kitchener och Churchill var helt inställda på att AVSIKTLIGT förlora slaget.
Det framgår tom av dagboksanteckningar. Och det framgår tydligt av allt dom undvek att göra. Docherty & Mcgregors förträffliga bok ger detaljer.
https://www.amazon.com/Prolonging-Agony-Anglo-American-Three-Half/dp/1634241568/
Motivet var att lura ryssarna att britterna mfl försökte hjälpa Ryssland med att ta Konstantinopel så att Ryssland inte skulle sluta separatfred med Tyskland i öster. Listen och människooffret lyckades.
Man kan jämföra med hur britterna både i St Petersburg och under hela ryska inbördeskriget utåt ville framstå som att dom var på de vitas sida mot bolshevikerna men där det var tvärtom. Nikolai Starikovs bok ger detaljer
https://www.adlibris.com/se/bok/the-liquidation-of-russia-who-helped-the-reds-to-win-the-civil-war-9785446104864
WW2 Britternas inflytande över Usa användes för att rusta ner Usas flotta för att Japan skulle ha större chans. Och britterna släppte alltför lätt Singapore av samma anledning.
I Norge kämpade britterna bra i ett fall nämligen när målet var att hämta Norges guldreserv. I övrigt släppte dom Norge avsiktligt till Hitler.
(Men jag påstår inte att brittiska soldater var fega, det var deras överordnades avsiktliga desorganiserade kampanjer både under Chamberlain och senare Churchill vilken bytte av men som hade inflytande även tidigare)
Detta för att kunna förverkliga Tysk-Sovjetiska kriget – britternas huvudmotiv. Hade det varit för motigt för Hitler med järnmalm och sånt hade han antagligen inte anfallit Sovjet utan stannat kvar i deras pakt. Britterna ’assisterade’ därför genom att först locka Hitler att anfalla Norge etc etc.
Usas krig mot Is i Syrien. Väldigt tappert krigat eller hur?
Nåväl låt inte påståenden om grisbukten väga tungt. Bara att dom misslyckades bör väga tungt och ses som avsiktligt.
Men jag tror inte JFK var medkonspiratör, han var nog liksom Eisenhower tidigare inte informerad ordentligt.
Ambassadören Earl E T Smith har skrivit boken The 4th floor som syftar på våningen under Eisenhower och hans medarbetare J F Dulles.
(Enligt Kubas underrättelseofficerare erhöll Allen Dulles fullständiga uppgifter om Castros kommunistiska sympatier men Dulles lät inte överordnade (Eisenhower) se dom uppgifterna.
Smith berättar under ed att State department och NYT backade upp Castro och vapenleveranser till Battista hölls tillbaka medan rebellernas vapenöverföringar tilläts. I boken berättar han även att Cia överlämnade vapen till rebellerna. Och Smith var mkt upprörd över Cias partiskhet för rebellerna och sa att det är ingen ide att Usa skickar en diplomatisk företrädare när Cia motarbetar honom.
Hans föregångare som ambassadör till Kuba och även ambassadören till Mexico bekräftade att Usa hjälpte Castro till makten.
Så framstående Usa-diplomater anklagar sin egen regering.
Vad bör man dra för slutsats av det? Jo att både rebellerna och Usas eliter har en gemensam hemlighet och motiv att mörklägga den.
Som i Syrien i vår tid.
Alltså kan vi inte förvänta oss att vare sig rebellerna eller Usas skildringar går att lita på. Därför blir Battistas informationer av intresse.
Hans bok betrayal of Cuba och en annan bok om Cubas ekonomiska historia ger mkt intressanta uppgifter.
Om man tror att han är partisk så är det ju bara ännu en deltagare som är det och det finns inget skäl att ge honom mindre vikt än de andra.
Både han och Somosa skriver mkt som en ansvarskännande reformatör med äkta intresse för det egna landets utveckling.
Alltså det är inte så mkt om onda kommunister även om Battista litade på att Sovjet hade ett finger med i spelet mer än Somosa som sa rent ut att det var globaliserarna och Usas regering.
Låt mig gissa att vänsterinriktade inte tror att det är ngn mening att läsa Battistas version. Han var ju ’ond diktator’ precis som Assad och Putin eller hur?
Eller var vare sig Battista Assad eller Putin onda dikatorer utan bara mer självständiga relativt Usa än dom accepterar?
@ Peter Grafström, utan att darra på manschetten så fäller du ett omdöme om Marcus Gullberg. Vad har du för grund för detta påhopp??
”Marcus Gullberg är ingen Kinakännare utan en av Sveriges Usa-partiska propagandister.”
Du försöker ofta framställa dig som ganska politiskt neutral men nu faller täckelsen allt snabbare, du förefaller vara en nyandlig viktigpetter som tror att du verkligen VET något om tillståndet i Kina.
Jag har frågat dig förut om du själv varit i Kina, svaret från dig har uteblivit.
Inte heller kan du dölja ditt brinnande USA hat, jag har länge haft detta på känn men du är hyggligt skicklig på att maskera ditt egentliga jag. Nu börjar din starka vurm för Kina och dess kommunistiska ledargarnityr träda fram alltmer tydligt.
Du radar upp exempel på olika kommunistdiktaturer i SydAmerika men du utelämnar det land som nuförtiden är det mest brännande, dvs Venezuela. Varför nämner du inte Venezuela som det drömsamhälle du förmodligen ser det som??
Att du dessutom får beröm av Björn Backengård sätter spiken i kistan och bekräftar bara att det finns en hel del hjärntvättade, nyandliga socialister/kommunister som huserar här på Newsvoice.
Jag uppmanar Marcus Gullberg att gå i svaromål, ta ingen skit från dessa påhopp.
Jan!
Marcus har ju för sjutton redan bekräftat att han inte är Kina-kännare och att det var red som kallade honom så.
Du kanske ska försöka övertala honom att ändra sig?
Tror du att någon som har FOX News globalistmarionetter som informationskälla beträffande Kina kan väcka annat än löje?
Jag har läst många av hans tidigare alster. Han litar på Falun Gongs tidning Epoch Times som är ren propagandasmörja.
Återigen Jan kallar du mig hatisk som synonym till kritisk och indignerad över Usas helt enorma destruktivitet. Hur står du ut Jan med att blunda för att dom ständigt backar upp terrorism och startar uppror överallt?
Urskuldar du Usa?
Vanligt folk i Usa liksom i England är inte dom jag är kritisk mot.
Därför kan jag omöjligt hata Usa.
Du tror att jag har nåt socialistiskt drömsamhälle. Var har du fått det ifrån Jan?
Venezuela har liksom Alliendes Chile hade en folkvald ledning som månar om det egna folket. Därför störtades Chile och saboteras Venezuela
Både Kuba och Nicaragua hade likaså ledare som månade om landets utveckling men med marknadsekonomisk inriktning istf socialism som Chile. Även om propagandan har förvrängt alltihop så att välmenande socialister i väst gått på det, precis som dom gjort med alla andra revolutioner utom möjligen den amerikanska. (Men jag hatar inte socialister heller)
Kuba och Nicaragua var marknadsekonomier med beundran för Usa men som avsåg att utveckla landet i medborgarnas intresse precis som Salvador Alliende om än med liberal istf socialistisk ideologisk grund.
I båda fallen förstör alltså Usa inte av ideologiska skäl utan av Nationalfientliga skäl. (Lägg ordet Nationalfientlig på minnet Jan!)
Usa accepterar inte att någon växer fram som en framgångsrik konkurrerande ekonomi!
Det är samma sak här Jan, vi får inte ha ett fungerande samhälle. Vi ska köras i botten och skuldsättas! Oavsett hur mycket vi fjäskar för dom!
Usa har inga vänner bara intressen heter det.
När Usa ’tog hand om’ Volvo och Saab använde dom situationen för att bli av med oss som konkurrenter.
Det finns fler exempel på katastrofala svenska samarbeten med Usa.
Stora Enso var det väl och så var det han Asea-killen du vet.
Inget win-win med Usa i dom fallen.
Latinamerika ’är’ Usas bakgård. På Monroes tid då den doktrinen myntades hade Usa skäl att motverka britternas ständiga intrigerande. Britterna saboterade Usas försök att utveckla Sydamerika genom att utbilda reformatörer. Britterna stödde uppror och som vanligt lät folk sig luras att gå emot sina egna intressen. Simon Bolivar insåg bittert på ålderns höst att hans uppror varit helt missriktat.
Tyvärr har de flesta socialister i väst kvar alla illusioner och har fortfarande inte fattat att deras ideologi lanserats i monopolkapitalisternas intresse.
Du har en insinuant ton, lite McCarthy-stil. Och när motståndaren inte är socialist så blir det för komplicerat för dig tycks det.
Jag anser att Kina är en självständig nationalstat som har en ledning som månar om den egna befolkningen. Jag tycker inte etiketten socialistisk fångar vad Kina är oavsett vad dom kallar sig och jag tycker ni som ältar Mao-tidens egenskaper ger ett tragiskt och negativt intryck. Karakteristiskt för hur västvärlden är på nedgång och saknar vitalitet.
Marcus Gullberg är ingen Kinakännare utan en av Sveriges Usa-partiska propagandister. Han har gång på gång visat att han litar på Usa’s proxy-entiteter utan att ens antyda att informationen är partisk och missvisande och har ingen som helst kännedom om Kina.
Kommunismen är generellt ett påfund från väst och Kina har krängt av sig den tvångströjan och har nu en mkt omfattande privat företagsamhet som i motsats till den i väst inte plundras av oligarkin.
Marcus Gullberg uppmanas att studera exemplet Nicaragua, vars hedervärde Anastasio Somosa var klar över att det var globalisterna i Usa som understödde kommunisterna.
Och som mördades för att hans insikter skulle tystas.
Västvärlden leds av onda män och Sverige dansar efter deras pipa.
Kina är nu i en situation som påminner lite om Tysklands situation efter Bismarcks framgångsrika era och hela väst spelar nu samma ondskefulla roll som britterna gjorde då.
Vad har mänskligheten gjort för att straffas så som nu sker?
Är det inte en möjlighet att det är vår förstörelse av biosfären som på ngt för oss okänt sätt slår tillbaka?
Jag menar oligarkin vill depopulera och det kanske är till fördel för biosfären som utvecklingen just nu ser ut.
Eller varför vinner västvärldens ondska och falskhet?
Peter Grafström!
Hej
Din avslutande fråga ställs av många, och troligen pessimistiskt. Men hos NewsVoice publicerade Ingemar Wärnström i juni 2018 en artikel vilken bland annat resonerar kring frågan och är upplyftande. Troligen läste du den.
https://newsvoice.se/2018/06/oppet-brev-rysslands-ungdom/
Din aktuella kommentar: Ge gärna tips om var vi kan finna information om Nicaragua och Somosa.
Slutligen. Jag hoppas att du såg att jag på annat ställe uttryckte tacksamhet över tipset från dig om webbplatsen aulis.com. Där studerar jag fortfarande det omfattande materialet.
Jag har inga starka åsikter om sandinisterna och även om jag vet att Cia även hjälpte Castro till makten och även om han beskyddade amerikanska storföretag i Afrika så tror jag att han var genuin, vilket inte är samma som att han hade någon legitimitet för att omdana Kuba efter sitt huvud. Och analogt hade inte sandinisterna någon rätt.
Men det betyder inte att man behöver hata dom.
USA (som regel under starkt inflytande av britterna)är den skyldiga parten.
Och contras mot Nicaragua var bara ytterligare ondska från Usa.
Carter och Reagan två globalist-marionetter.
Både Kubas Battista och Nicaraguas Somosa hade jmf med övriga Latinamerika normala samhällssystem som det inte fanns någon anledning för Usa att störta men likväl gjorde Usa det analogt med hur dom försökte göra i Syrien. Och med samma omotiverade svartmålning.
Endera Somosa eller Battista (minns ej för ögonblicket vilken av dom)berättade att amerikanerna klagade över att arbetarna och fackföreningarna hade för mkt rättigheter men utåt sa samma amerikaner att revolutionen var oundviklig pga förtrycket.
Castro’s version av historien var nog med nödvändighet ’tvättad’ för att dölja att han fick makten på Kuba med Usas hjälp.
Så vänsterinriktade med gott uppsåt som vet om all mobbning Usa utövar mot såna länder kan inte föreställa sig Usas dubbelspel.
Varje kris plundrar oligarkin privata företag och statliga och till slut äger dom allt. Privatisering betyder i några få led att det oligarkiska monopolkapitalet slukar en allt större del. Det är motsatsen till att stödja privat företagsamhet.
Därför är välskötta ekonomier ett hot och måste saboteras. Det gör globalisterna överallt.
Somosas bok
https://www.newsofinterest.tv/politics/book_summaries/anastasio_somoza/index.php
Där finns även lite utdrag om Carroll Quigley’s avslöjanden under menyn om globalism
Carroll Quigley, som väckte sådan beundran hos sin adept Bill Clinton att denne ett flertal gånger gav lovprisning till honom i sitt invigningstal som nyvald president för USA, var liksom du, Peter Grafström, ytterst skicklig med att välja ut vissa sanningar för allmänheten.
Carroll Quigley var professor vid jesuiternas främsta elit-universitet i USA, Georgetown University i Washington DC, där Bill Clinton formades till ett lämpligt president-ämne.
Hans Dahl!
Det var en slipprig kommentar från dig om Carroll Quigley.
1. SAKNADE SANNINGAR, OCH TVÄRTOM?
Ge exempel på sanningar som du tycker är viktiga, men som Carroll Quigley undviker.
Ge exempel på sådant som Carroll Quigley lyfter fram, men som har liten betydelse.
Svara kortfattat.
2. GUILT BY ASSOCIATION-METOD ÄR BILLIG, OCH DEN GENOMSKÅDAS LÄTT
Bill Clintons kända ord om Carroll Quigley har inte med saken att göra. Att få beröm av Bill Clinton skulle alltså vara en dödskyss. Du ger Bill Clinton större betydelse än han förtjänar.
Carroll Quigleys tjänst vid ett elit-universitet har inte med saken att göra. Hans författarskap ska bedömas fristående. Troligen var han dolt en dissident.
Vad bra att du tar upp detta som Carroll Quigley aldrig nämner!
Carroll Quigley nämner aldrig den enorma makt som utgår från de tre stats-staterna Washington DC, City of London och Vatikanen.
Dessa tre stats-stater är intimt sammankopplade och är helt självständiga med egna lagar, eget rättssystem, egen poliskår…
City of London är säte för världens mäktigaste banker och därifrån styrs ”skatte-paradisen” för deras multinationella företag.
Washington DC har USA:s krigsmakt och Nato i sin hand.
Vatikanen verkar intensivt för att lägga all världens religion under sig och har en samordnande och styrande funktion över Washington DC och City of London.
Carroll Quigley var professor vid JESUITERNAS Georgetown University i just den självständiga stats-staten Washington DC.
Jesuiter är en av Vatikanens hemliga styrkor – ett militärt förband av intellektuella, som styr i bakgrunden.
Sun Tzu Krigets Konst är en klassisk manual för subversion och lågfrekvent krigföring, som uppges vara skriven av en kinesisk general som skulle ha levat på 500-talet före Kristus, men som i verkligheten med all sannolikhet var en fiktiv person.
Författare till Sun Tzu Krigets Konst var därför förmodligen den person som anges ha översatt detta verk från kinesiskan, nämligen jesuiten Joseph-Marie Amiot:
https://scienceofstrategy.org/main/content/first-western-translation
I Sun Tzu Krigets Konst talas det om olika sorters spioner. En av dessa är så kallade ”Dömda Spioner”:
”Having DOOMED SPIES, doing certain things openly for purposes of deception, and allowing our spies to know of them and report them to the enemy.”
https://www.infoplease.com/primary-sources/philosophy-religion/art-of-war/sun-tzu-art-warby-sun-tzu-3
Dömda spioner är alltså personer ur de egna leden som offras för sakens skull, BONDEOFFER, skulle man kunna säga.
Troligen blev det så småningom den roll som Carroll Quigley fick spela.
Jag ogillar starkt din insinuanta ton.
Du är helt fel ute med det du gissar.
Du är lika hjärntvättad som de andra två slaviskt troende Usa-trogna i denna tråd. Ni är såna som aldrig söker motinfo för ni trivs i ert lilla inskränkta (Kina-)hatiska kotteri.
Carroll Quigley är den som avslöjade det brittiska imperiets enorma makt bakom kulisserna på ett sätt som inte går att snacka bort, och till skillnad från sin elev Bill Clinton fick Quigley därför avstå från resten av karriären. Carroll Quigley var en hedervärd amerikan som såg positivt på anglosaxiskt samarbete.
Det finns ingen som helst anledning att underkänna det. Men det avgörande var att han vände sig mot det enorma hemlighetsmakeriet och den tyranniska planen att köra över alla parlament.
En annan hedervärd person Edward J Griffin som du kanske känner till brukar citera just detta om Clinton men Griffin till skillnad från många av er känner också till det där med britternas enorma makt men det undviker han att ta upp i det sammanhanget.
Varför? kanske fruktar han eliternas repressalier, men framförallt tror jag att han liksom många i Usas eliter ser det som tillåtet i en ond värld att konspirera en smula tillsammans med dessa britter?
Quigley är den enda insider med dessa insikter som inte teg och hans insats är ovärderlig för eftervärlden.
Han representerar det bästa hos amerikanerna.
De flesta av Usas insiders som var med i deras dubbelspel med britterna berättade inte för sina landsmän.
Där har du bakgrunden till Deep State i Usa!!
Jag reagerar mot propaganda och skönmålningar, PG!
Kina har byggt upp ett kontrollsystem med 5G, kameror överallt och ansikts-igenkännings-program.
Övervakningen är total!
Med hjälp av AI tilldelas människor punkter som avgör om de har tillträde till områden, möjligheter att resa, samhällstjänster med mera.
För inte detta detta bortom all personlig integritet?!
Och jesuiten Carroll Quigley, som du vurmar så mycket för, anser jag inte vara någon trovärdig informationskälla.
Du tar till hårda ord här med hätska personangrepp. Det brukar du inte göra, PG.
Sinar argumenten för dig?
av någon förunderlig anledning landade min dator hos en Brother Nathael i hans video om Sodom och Gomorra.