Klaus Schwab varnar för utplånandet av stora delar av mänskligheten – Davos 2023

-

VÄRLDEN. I ett anförande i Davos den 17 januari 2023, varnade WEF:s skapare och ordförande Klaus Schwab för att stora delar av mänskligheten kommer att utplånas. Bland de möjliga hoten fanns, förutom den påstådd klimatkris även kärnvapenkrig och flera andra globala hot.

“Vår generation har nått en vändpunkt och konfronteras med verkliga existentiella problem. Klimatförändringen. Exploatering av naturen. kärnkraftsincidenter eller till och med krig. Extrem fattigdom och virus. De kan alla leda till ett utplånande av stora delar av vår globala befolkning.”

Vägen ut för mänskligheten, ur den här farliga situation, är enligt Schwab, är:

“Vi har, genom att samarbeta, förmågan att bygga en mer fredlig, motståndskraftig, inkluderande och hållbar värld. Men för att göra det vi behöver för att övervinna den kritiska splittringen, den mest fragmenteringen, mellan de som har en konstruktiv attityd och de som bara är åskådare, vittnen, några av vilka också är negativa, kritiska och konfrontativa.”

Efter herr Schwabs varning, talade presidenten för Schweiz federala regering, Alain Berset, och det stod klart att det fordom neutrala bergslandet i Västeuropas hjärta, har en federal regim som i dag är fullt ut globalistiskt.

Måhända var inte något annat att vänta av landet som har flest miljardärer per capita i hela världen.

“Rysslands aggressionskrig mot Ukraina utgör en brutal attack på ett fredligt land. Men det är också en brutal attack på folkrätten och multilateralism. Kriget orsakar stort lidande och har en avgörande inverkan på den globala utveckling av demokrati. Det är därför viktigt att demokratiska länder uppvisar stor solidaritet med Ukraina- Solidaritet med människorna i landet men också med dem som har flytt. Bakom den här aggressionen står alltså en medlem av FN:s säkerhetsråd.”

Konflikten som kriget i Ukraina har barlagt står mellan det av USA-ledda Väst, som under slagord som demokrati och nu senast multilaterism vill fortsätta driva det amerikanska imperiets expansion tills dess alla länder kuvats och inlemmats i det under en världsregering.

Agendan har mött motstånd hos resten av planeten, mänsklighetens majoritet, som för närvarande representeras av den Ryska Federationen, som Väst via Ukraina, vill bryta sönder i mindre delar som är lättare för Väst att kontrollera.

Redan 2007 varnade Rysslands president Vladimir Putin för denna Västs unipolära agenda och efterlyste istället en multipolär värld, där länder samarbetar i fred och respekt för varandras unika värden.

Text: Kristoffer Hell

Referenser och relaterat

30 KOMMENTARER

Prenumerera
Notify of
guest

30 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Karin Fransson
Karin Fransson
Gäst
22 januari 2023 kl 12:27

Vi alla behöver ta del av de uttalanden som görs av WEF och Schwab. De är faktiskt tydliga med sina budskap. I Schwabs videos kan man få veta att “vi ska ta era barn ifrån er tidigt så att de inte blir indoktrinerade av er” “Free will is gone”, “Co-existence is not an option” i frågan om att vara globalist eller ej. “We have so many horros prepared for you”, “We will put chips in your brains, like it or not” etc etc. Läs också deras strategier och visioner på olika sidor som t ex Strategis Intelliegence där du kan se planerna för oss alla. Vi ska bli tranformes med AI-kopplade hjärnor. Vi ska bara bo i städer under övervakning av drönare och intelligenta hem (= avlyssning via robotdammsugare, TV etc). “Ingen ska äga något och alla ska vara lyckliga?” Innebär antagligen lobotomering eller styrning med chip. Medborgarlön? och återkommande “vacciner, vacciner, vacciner” flera gånger om året.

Han säger att han vill kunna ta del av våra drömmar och tankar för att se att vi inte är “farliga”… Burr. https://intelligence.weforum.org/ läs särskilt avsnittet om “antiglobalism” om hur de ska hantera alla som inte håller med.

Att han varnar för massdöd är ju helt enligt agendan med avlivningsmedlen som redan har injicerats i de flesta av oss.

Erik Forsman
Reply to  Karin Fransson
22 januari 2023 kl 13:06

Tack! Bra Karin.

Erik Forsman
Reply to  Karin Fransson
22 januari 2023 kl 13:15

Det är trots allt lite befriade att han talar klarspråk, ut skägget och inte hymmlar eller på annat sätt hycklar. Betydligt mer fängslande är hela politikerskrået och medias lögner.

Ännu mer tydligt är medias och politikerna totalt tystnad om WEFs tydliga mål trots att de är på plats.

Det vi ska försöka göra är att dela hans uttalande med politiker och ställa frågorna.

Last edited 17 dagar sedan by Erik Forsman
södergren
södergren
Gäst
22 januari 2023 kl 02:44

För några år sedan hade Jeff Berwick en lång blog om förlåtelse i förskott, för att neutralisera Karma.

RenaD
Rena
20 januari 2023 kl 14:30

Don’t miss this!!

https://www.youtube.com/watch?v=UT7GlaDc060&t=465s
Det är för mycket focus på Klaus Schwabb!
Skit i vad han säger och lyssna på de vad de andra världs ledarna säger!!

Last edited 19 dagar sedan by Rena
södergren
södergren
Gäst
20 januari 2023 kl 10:30

När man tittar över dessa kommentarer och jämför med kommentarer i allmänhet för 20 år sedan, då ser man en ofantlig +skillnad i uppvaknande. Och detta tack vare bl. a. NV här i Sverige och Internet i allmänhet.
Men faktum är att medvetenheten var stor före “Wwll” redan, sedan tystnade lammen, för att nu åter igen kvickna till.
Vem är vinnare i detta race? Schwab och Fink, dags att söka en annan planet!

Nisse Hult
Nisse Hult
Gäst
20 januari 2023 kl 08:56
Glenn
Glenn
Gäst
20 januari 2023 kl 07:01

Kanske vi missar en dimension. Alla är så logiska å rationella , science hit, science dit.Galningar hit, psykopater dit, Girighet , maktgalenskap, Vad sker eg??
Den spirituella dimensionen kanske borde plockas fram. Då faller pusselbitar mer på plats. Med andra ord, ont mot gott. Sug på den. Alla agendor är skapade fantasier för att – göra ont , inte gott. Om människor vill vara fria och ha ett gott liv; vakna.

petergrfstrm
petergrfstrm
Gäst
19 januari 2023 kl 23:45

Jag noterar att han talar om kärnkraftskatastrofer.
Syftet kan vara att avskräcka från effektiva energikällor som möjliggör att hålla befolkningar och industrier vid liv.
Men när eliterna beskriver hypotetiska scenarier har de en benägenhet att inträffa…

Jaro Pleva
Jaro Pleva
Gäst
19 januari 2023 kl 23:30

Har man sett en j-vel som skyller sina egna helvetiska planer på andra?

zacharias
zacharias
Gäst
19 januari 2023 kl 22:29

Det är uppenbart att alla politiska ledare slickar honom. Men den stora frågan är – vill DU slåss eller samarbeta? Vill du stå under en mörk agenda eller leva i frihet och under ansvar?

Conny Freij Larson
Conny Freij Larson
Gäst
19 januari 2023 kl 21:58

Att lägga skuld på andra, att skapa en osäkerhet hos andra som om det var vi som är orsaken till världens kriser, följer protokollet för psykopater. Gas lighting. Det är bara det att den manipuleringsmetoden inte fungerar så bra nu för tiden. Den är alltför genomskinlig. Men visst, den fungerar fortfarande på många, men färre och färre.

Fredrik Eriksson
Reply to  Conny Freij Larson
19 januari 2023 kl 22:14

Du måste förklara begreppet Gaslightning.
Den normala Svensken förstår knappast något av begreppen eller terminologin på NewsVoice.
Om jag säger falukorv säger du makaroner?
Om du säger Gaslightning säger jag påverkansarbete från Polisen och Försvarsmakt att utifrån logiska metodval som att tex spränga i trapphus och entréer skrämma den Svenska befolkningen till tystnad?

Conny Freij Larson
Conny Freij Larson
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
20 januari 2023 kl 11:04

Du kan söka på begreppet. Finns förklarat på internet.

Martin Hoffman
Martin Hoffman
Gäst
19 januari 2023 kl 18:09

Han själv är det största hotet.

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
19 januari 2023 kl 15:45

Det är en covert overt/öppendold krigsförklaring mot Mänskligheten, den andra i ordningen på kort tid. Första var giftmordskampanjen och helt dold, och upp till mänskligheten att komma fram till att så var fallet. Dessvärre tror jag inte mer än 10-20% fått verklig förståelse kring vad för dödligt hot de utgör, egentligen det enda de utgör dvs att vara ett dödligt hot mot hela planeten.

Ungefär som filmerna de själva finansierat, Independece day 1,2 där de spelar sig själva som invaders.

Frid Lind
Frid Lind
Gäst
19 januari 2023 kl 15:37

Ett massivt mänskligt utplånande är ju ingen direkt omöjlighet då de har lyckats injicera så många godtrogna människor.

KarlMagnus
KarlMagnus
Gäst
19 januari 2023 kl 15:22

mycket kan man kalla honom men någon skicklig talare är han inte.

zacharias
zacharias
Gäst
Reply to  KarlMagnus
19 januari 2023 kl 22:28

när han har MAKTEN, den MÖRKA makten, behövs inte det.

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
19 januari 2023 kl 15:05

De går nu ut helt öppet med det, men såklart ‘missar’ de att säga att det är dom som Utgör det verkliga och enda hotet. De är Pandemin. Och vi vet nu att när dessa mkt mkt sjuka individer pratar om ‘en rättvisare värld för människor hmm.., ‘att demokratin för hmm människor ska räddas..osv av plattityder, så vet vi nu att de Aldrig aldrig någonsin pratar om Folket, utan refererar ordet ‘människa’ till sig själva. Det är ett av prion att forever hålla i tanken. Och likaså när ‘politiker’ och ‘ministrar’ babblar på samma sätt. Oss betraktar de som sk boskap.

För egen del ser jag det som en komplimang att få tillhöra de intelligenta och empatiska sk djuren. Ett självklart val. Alternativet är parasithorden

gnurduff von vinkelstjärt
gnurduff von vinkelstjärt
Gäst
19 januari 2023 kl 14:11

“For the first time in history the ineffectiveness of a medicine is being blamed on those who refuse to take it.” ~ Dr. Robert Malone

För första gången i historien har ineffektiviteten hos en medicin getts skulden hos de som vägrat ta den .

Robert Malone är den forskare som uppfann metoden till denna MRNA teknik .
Det Malone skapade skulle (om jag minns rätt) användas till labb-råttor och bakteriella tester . . Andra tyckte det var en strålande ide att pumpa in skiten i människor ! !

Resultatet har bi börjat se länge nu och effekten är inte precis avklingande !

gnurduff von vinkelstjärt
gnurduff von vinkelstjärt
Gäst
19 januari 2023 kl 13:59

Klaus Schwab ser jag som en Hitler i ny form , denna “varning” kan vara en signal till att det nya genmodifierade polioviruset ska släppas ut ! (?)

Lisbeth
Lisbeth
Gäst
Reply to  gnurduff von vinkelstjärt
20 januari 2023 kl 00:08

Han är mycket värre än så. Jag ser hinhåle själv i honom.

jonas h
jonas h
Gäst
Reply to  gnurduff von vinkelstjärt
22 januari 2023 kl 16:36

Hjärntvättad om mustaschen ser jag. Dra inte in honom i detta.

Last edited 17 dagar sedan by jonas h
Ladulås
Ladulås
Gäst
19 januari 2023 kl 13:46

Ja han torde veta – eftersom det är just vad World Economic Forums mullvadar håller på med, med vaxzin-gifter, lockdowns, klimattrams och krigshets.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
19 januari 2023 kl 13:32

Glömmer alltid bort att det är nyheterna jag tittar på när jag ser Schwabben.

Börjar titta efter tilltugget till bondfilmen, och glömmer bort vad jag skulle göra.

Om det inte vore så tragiskt så vorde det ju ett roligt skämt. En man som levt i en så skyddad bubbla att han inte längre har kontakt med verkligheten skall vara dess främste ledare.

Ett vandrande skämt!

Finns det någon slags domedags mode på nyare mixerbord? Lite reverb, lite Darth Vader, och lite avgrundsrundgång.”Klaus mode”…..

Tors vrede
Gäst
Reply to  Josef Persson
19 januari 2023 kl 13:48

Får panikreflexer då jag ser bilder på honom.

Jan Rosbäck
Jan Rosbäck
Gäst
Reply to  Josef Persson
19 januari 2023 kl 22:35

Man ska ta sagostunderna med Klaus Schwabb för vad de är. I samma stund som ordet fragmentering hörs talar han om hur allt ska enas. Idag när man inte kan skilja på orsak och verkan i många politiskt infantila stugor går det säkert hem. Potentialen i form av tillväxt i kompetens hos de flesta politiker når kontinuerligt nya höjder.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
Reply to  Jan Rosbäck
20 januari 2023 kl 13:02

Ja sagostund var nog rätta ordet.

Sagan om världsfrälsaren kanske?

Dr Jäkel och Mr Schwabb! En rysar saga från 21 århundradet?

Skämt åsido, dåliga eller inte, Sagostund beskriver det faktiskt mycket bra.Fiktioner och åter fiktioner, i grandios förpackning och lite för mycket pengar för marknadsföring hos förlaget.

Erik Forsman
Reply to  Josef Persson
20 januari 2023 kl 23:41

vi får väl tvätta badrummet genom att Schwabba Bidén: https://pbs.twimg.com/media/El_OSvmXgAEMVbT?format=jpg&name=small