Exempel på arbetssätt hos den djupa staten i Sverige

Jan Norberg, selfie 2021-08-25 Jan Norberg är pensionerad konsult med en bakgrund inom svensk industri. Han är sedan några år bosatt i Portugal. Jan är en engagerad samhällsdebattör. Se lista på alla Norbergs artiklar.
publicerad 3 oktober 2018
- Jan Norberg
Jan Norberg 25:e augusti 2021, selfie

I ett visst skymundan har det nu visat sig att den sittande sosse och MP-regeringen innan valet etablerat en hotline till bla Facebook, dit man snabbt ringer för att få dem att ta bort vad Regeringen anser vara olämpligt material. Debattören Jan Norberg ger exempel på hur den djupa staten arbetar i Sverige.

Att det är Ledarsidorna.se som bland annat i artikeln ”Deep State. Deep Media” nyligen grävt fram och redovisat en lång rad skandaler är ju lite pikant då Johan Westerholm benämner sig själv som sosse.

”Flam fick i går, rapporterar Nyheter Idag, sin Youtube-kanal avmonetariserad efter att ha publcierat sitt satiriska försök att polisanmäla den ondskefulla organisationen som visar sig vara Vänsterpartiet.”

”Ett annat exempel är det 1 timma och 33 minuter långa lanseringsseminarium av dr Magnus Norells bok “The Return of the Caliphate” på Ledarsidorna.se”. – Johan Westerholm, Ledarsidorna

Det går nu möjligen att se ett visst mönster för hur det går till att diskret tysta alternativa medier som exempelvis NewsVoice eller Nya Dagbladet. Det finns i artikeln alltför många kausala samband för att helt kunna avfärdas som konspirationer. När man läst, funderat och beslutat sig för vad man skall tro på så väger det över för att alla dessa tillfälligheter inte kan ha berott på slumpen.

Läs mer: NewsVoice slogs ut av ett botnet igen den 12 september och NewsVoice [och Nya Dagbladet] attackerades av botnet i USA [11 sep]


Låt oss därför anta att sosse- och MP-regeringen tryckt på för att aktörer som Facebook, Google, MS, Twitter, med flera ska införa regeringsstyrd censur.


Infiltrerande vänsterelement i den djupa staten

Finns det några skäl över huvudtaget att begränsa yttrande- och åsiktsfriheten om dessa rättigheter är skyddade i vår grundlag?

Regeringens sedvanliga undanflykter är ju att påståenden av politisk karaktär inte är baserade på fakta och att dessa därför skall raderas eller censureras. Har vi därmed politisk censur i Sverige numera?

Johan Westerholm pressfoto
Johan Westerholm pressfoto

”Ledarsidorna publicerade nyheten om UD-tjänstemännens politiska aktivism på arbetstid, där tjänstemännen ville ha Regeringskansliets förvaltningsavdelnings garantier att en ospecifik värdegrund på arbetsplatsen skulle övertrumfa Regeringsformen vid ett regeringsskifte. Genom intrikata formuleringar målades kommande alternativa regeringar, alla utom en S-ledd ministär, som rasistiska eller på annat sätt diskriminerande.” – Johan Westerholm, Ledarsidorna

Ett annat standardargument är ju att vissa inlägg gränsar mot eller överträder viss lagstiftning, hets mot folkgrupp (HMF) eller förtal och så vidare. Därför har sosse- och MP-regeringen inför valet strösslat med pengar till olika aktörer (som Näthatsgranskaren) vars enda mål har varit att till polis och åklagare massanmäla enskilda vilka helt lagenligt givit uttryck för sin yttrande- och åsiktsfrihet.

Väl medveten om att hela den svenska rättsapparaten, inklusive polisen, åklagare, de olika domstolarna, JO, DO, med flera utgör Europas mest korrumperade instanser kan sossar och miljömuppar tryggt lita på att en bedövande majoritet av de anmälda blir fällda enligt beslut om åtal från åklagare.


Med den till 100% korrupta rättsapparaten intakt kan alla infiltrerande vänsterelement inom den djupa staten i Sverige fortsätta sin åsiktsterror oavsett vilken partikonstellation som sitter på regeringsmakten.


Deep State i USA avslöjas med dolda inspelningar – När ska vi göra samma i Sverige? - NewsVoice
James O’Keefe annonserar Deep State-utredning i USA – Project Veritas

Analogt med detta faktum slipper ju regeringen att ändra lagstiftningen. Det räcker med HMF och så vidare. Sverige har med dessa regeringsingripanden förvandlats till en veritabel nattväktarstat där vänster och PK-elementen inom den offentliga förvaltningen leder åsiktsterrorn mot oliktänkande.

Läs mer om Project Veritas färska avslöjanden i USA som visar att Social Democrats of America (SDA) infiltrerat Washingtons departement: ”Deep State i USA avslöjas med dolda inspelningar – När ska vi göra samma i Sverige?”

Regering, politiska partier och stora företag med överlappande intressen

Dessutom är det behändigt för sossar och miljömuppar att kunna utöva påtryckningar mot stora privata företag för att de skall gå vänsterns och PK-regeringars ärenden genom ägna sig åt självcensur, alternativet är ju att regeringen annars tar till sin möjlighet att instifta lagar som tvingar dessa teknikgiganter att följa lag. Då blir det ju lättare för dem att själva censurera så att sossar, miljömuppar och övriga inom PK-eliten blir nöjda. Titta bara på Tyskland!

Slutligen kan man ju fråga sig varför så många ansträngningar görs för att tysta olika mediekanaler som tex NewsVoice och Nya Dagbladet?


Det finns goda skäl och tro att försöken att tysta NewsVoice och andra alternativa outlets är finansierade av regeringen eller till regeringen närstående aktörer (tex PR-bolag) vilka fått finansiering av skattebetalarnas medel. Sambanden med vad som hänt Ledarsidorna.se och NewsVoice är alldeles för uppenbara för att falla inom slumpens ramar.


Vi behöver ett ordentligt regeringsskifte där en av de absolut mest framträdande frågorna blir att säkra vår grundlagsskyddade yttrande- och åsiktsfrihet. Den har absolut inga begränsningar då den uttrycker uppfattningar och åsikter.

DDR framstår ju som ett rent kindergarten för att använda ett tyskt begrepp. I Sverige har alla vänsterextrema anledning att fira då den sovande Endymion – alltså den breda, stora och tysta svenska majoriteten – ännu inte mött sin Diana och börjat ge prov på motstånd.

Text: Jan Norberg

Relaterat

Donera till NewsVoice

Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq

  • Jag håller med mycket av det du skriver, men just för att det är högt till tak på NV anser jag att man får finna sig i det en del kallar ”påhopp”. Men vad är personligt påhopp? Att angripa en skribents åsikt innebär ju inte att denne skall behöva ta det personligt. Särskilt inte mot bakgrund av det du själv skriver, nämligen att många ”vill bekräfta vad man redan vet och inte störas av andra åsikter som kanske också är välgrundade”.

    Av just det skälet kan det bli/fordras lite vassa kommentarer ibland. Men så måste det kunna vara. Annars riskerar det att bli en ”flat” debatt/kommentarsfält. Genom att ibland tillspetsa vokabulären lite, är chansen större att det hela kan utkristaliseras nya övertygelser/insikter för läsarna.

    Var och en som har sett exempelvis en partiledardebatt, kan ju konstatera att detta sker även där, även om jag kan tycka att det där kan bli vissa övertramp. Men det är ju upp till betraktaren/läsaren att själv analysera och bilda sig en egen uppfattning utifrån de sagda orden och kommentarerna.

    De absolut flesta är faktiskt kloka, om än ibland hjärntvättade och följer blint PK-korridoren 🙂

  • Jag tycker din kommentar är viktig Torbjörn.Ska vi ha ett utbyte av åsikter och högt i tak behöver det inte betyda att man misstänkliggör skribenten som person.Låt oss hålla oss till sakfrågorna och behandla varandra med respekt även om vi har misstankar eller andra åsikter. Tycker ibland att vissa använder Newsvoice för att skriva av sin egen galla utan att de egentligen har några fakta att komma med.Tycka är lätt men att vara påläst kräver lite mer. Nuförtiden väljer man ofta att bara läsa det som intresserade av att läsa annat än det själva valt ut via Facebook eller andra media. Man vill bekräfta vad man redan vet och inte störas av andra åsikter som kanske också är välgrundade.
    Det är därför Newsvoice fyller en så viktig funktion. MVH Kerstin Unger Salen

  • Jag håller med mycket av det du skriver, men just för att det är högt till tak på NV anser jag att man får finna sig i det en del kallar ”påhopp”. Men vad är personligt påhopp? Att angripa en skribents åsikt innebär ju inte att denne skall behöva ta det personligt. Särskilt inte mot bakgrund av det du själv skriver, nämligen att många ”vill bekräfta vad man redan vet och inte störas av andra åsikter som kanske också är välgrundade”.

    Av just det skälet kan det bli/fordras lite vassa kommentarer ibland. Men så måste det kunna vara. Annars riskerar det att bli en ”flat” debatt/kommentarsfält. Genom att ibland tillspetsa vokabulären lite, är chansen större att det hela kan utkristaliseras nya övertygelser/insikter för läsarna.

    Var och en som har sett exempelvis en partiledardebatt, kan ju konstatera att detta sker även där, även om jag kan tycka att det där kan bli vissa övertramp. Men det är ju upp till betraktaren/läsaren att själv analysera och bilda sig en egen uppfattning utifrån de sagda orden och kommentarerna.

    De absolut flesta är faktiskt kloka, om än ibland hjärntvättade och följer blint PK-korridoren 🙂

  • Jag tycker din kommentar är viktig Torbjörn.Ska vi ha ett utbyte av åsikter och högt i tak behöver det inte betyda att man misstänkliggör skribenten som person.Låt oss hålla oss till sakfrågorna och behandla varandra med respekt även om vi har misstankar eller andra åsikter. Tycker ibland att vissa använder Newsvoice för att skriva av sin egen galla utan att de egentligen har några fakta att komma med.Tycka är lätt men att vara påläst kräver lite mer. Nuförtiden väljer man ofta att bara läsa det som intresserade av att läsa annat än det själva valt ut via Facebook eller andra media. Man vill bekräfta vad man redan vet och inte störas av andra åsikter som kanske också är välgrundade.
    Det är därför Newsvoice fyller en så viktig funktion. MVH Kerstin Unger Salen

  • Till alla som hoppar på Norberg.

    Jan Norberg har bidragit med ett stort antal insatta debattartiklar exklusivt för NewsVoice, vilka han skrivit för NV utan att få ersättning. Jag som publicist sätter ett stort värde på dessa artiklar. Genom att tjafsa med Norberg distraheras efterdebatten och den förs bort från ämnet för artiklarna. Denna artikel är rubricerad ”Exempel på arbetssätt hos den djupa staten i Sverige”. Stanna vid ämnet.

    Norberg har förvisso själv valt att ge svar på tal, vilket kanske ibland gått över gränsen för god ton. Det är noterat av Norberg själv.

    Norbergs drivkraft är att förändra och förbättra Sverige. Han hade inte behövt bry sig om Sverige eftersom han permanent lämnat landet som fast boende. Försök visa respekt för att framför allt Norberg och även jag som redaktör lagt ned möda på att presentera dessa texter som INTE handlar om Norberg utan om de sakfrågor som han presenterar.

    / Red, Torbjörn Sassersson

  • Käre Jan.

    Du underminerar dig själv när du gång på gång attackerar de som inte håller med dig.

    Det börjar bli en fars, newsvoice är nu synonymt med ditt namn och din bild.

    Tack käre du för uppmaningen att inte vara anonym, men det är min rättighet, förstår du?

    Innan man kan peka finger på världens alla orättvisor, så får man börja med sig själv. Hur beter jag mig mot andra?

    Jag förväntar mig tyvärr att ditt svar till mig blir ”vänsterextremist” ”bögjävel” eller ”blatte” eftersom du verkar otroligt hatisk.

    Det är denna brist på respekt för andra som gör att jag överhuvudtaget kommunicerar med dig.

    Du måste tagga ner, om du inte kan framföra dina åsikter utan att mobba andra, så är dina åsikter inte av värde. Förstår du?

    Allt gott till dig

    • Med all respekt för Redaktörens kommentar nedan, – skitsnack Johan!

      Och du, Jan är definitivt inte ensam på det du kallar toppen! Kanske du däremot tycker att det är lite ensamt på botten. Begripligt i så fall.

      Hälsningar
      Öystein Rönne
      oystein.ronne@gmail.com

  • @ Savalle / Hans Gustav Dahl 2018-10-05 at 20:48

    Hans Gustav Dahl tack för att du kom ut ur anonymitetens garderob, det skall du ha cred för. Nu är det bara sign Per och Johan som behöver följa ditt goda exempel.

    Låt oss då titta på dina synpunkter, du skriver bla:

    ”Det skulle vara vara ett lyft för newsvoice. se om ni skulle kunna hålla tillbaka lite med kritik mot sådant som ni ännu inte satt er in i ordentligt.”

    Sug på den meningen en liten stund, vad är det för budskap du för fram?

    Du ber mig och Öystein att hålla tillbaka lite med kritik mot sådant som vi ännu inte satt oss in i ordentligt, Vad är det vi inte satt oss in i?

    Vi är där igen ännu en gång, dvs svepande, generaliserande med uppsåt att i förklenande ordalag sätta sig på någon och ett tydligt exempel på när någon anser sig ha ett självpåtaget tolkningsföreträde för vad någon annan för fram för åsikter i en fråga. Också långt i från vad artikeln handlar om.

    Du skriver vidare:

    ”Fokusera gärna istället på kritik mot de onda krafter som håller på med att förstöra det svenska samhälle, som relativt sett, tidigare varit en internationell förebild vad det gäller frihet och sann solidaritet.”

    Den meningen avslöjar dig Hans Gustav då du utan att specificera dig skriver ”onda krafter”, vilka är då dessa onda krafter??

    Du gör antaganden om vad som är ”onda krafter” utan att med en stavelse ange Vad som är ”onda krafter”, dvs du tar dig ännu en gång i likhet med många andra tolkningsföreträdet för Vad som är ”onda krafter”. Det blir svårt att föra en debatt när du inte kan visualisera Vad som är onda krafter.

    Jag är väl inte helt säker men du åker nog ändå dit på formuleringen ”det svenska samhälle, som relativt sett, tidigare varit en internationell förebild vad det gäller frihet och sann solidaritet.”

    Dvs du anser på fullt allvar att det svenska samhället, som det sett ut tidigare varit en internationell förebild vad gäller frihet och sann solidaritet.

    Den uppfattningen röjer enligt mitt förmenande en syn att Sverige under ett långvarigt socialistiskt sossestyre varit en internationell förebild för frihet och solidaritet. Det säger väl allt Hans Gustav!!

    Du tycks mena att Sverige under tex uslingen Palme var ett föredöme, kan du tänka dig HG att det tycker inte jag. Kanske är det just därför som jag och Öystein inte gillas av den spillra bakåtblickande och verklighetsförnekande socialister vilka vill fortsätta att stoppa huvudet i sanden.

    Vad du menar med systemkritik är ju likaså helt ospecificerat så det kanske du har godheten att beskriva närmare.

  • Till alla som hoppar på Norberg.

    Jan Norberg har bidragit med ett stort antal insatta debattartiklar exklusivt för NewsVoice, vilka han skrivit för NV utan att få ersättning. Jag som publicist sätter ett stort värde på dessa artiklar. Genom att tjafsa med Norberg distraheras efterdebatten och den förs bort från ämnet för artiklarna. Denna artikel är rubricerad ”Exempel på arbetssätt hos den djupa staten i Sverige”. Stanna vid ämnet.

    Norberg har förvisso själv valt att ge svar på tal, vilket kanske ibland gått över gränsen för god ton. Det är noterat av Norberg själv.

    Norbergs drivkraft är att förändra och förbättra Sverige. Han hade inte behövt bry sig om Sverige eftersom han permanent lämnat landet som fast boende. Försök visa respekt för att framför allt Norberg och även jag som redaktör lagt ned möda på att presentera dessa texter som INTE handlar om Norberg utan om de sakfrågor som han presenterar.

    / Red, Torbjörn Sassersson

  • Käre Jan.

    Du underminerar dig själv när du gång på gång attackerar de som inte håller med dig.

    Det börjar bli en fars, newsvoice är nu synonymt med ditt namn och din bild.

    Tack käre du för uppmaningen att inte vara anonym, men det är min rättighet, förstår du?

    Innan man kan peka finger på världens alla orättvisor, så får man börja med sig själv. Hur beter jag mig mot andra?

    Jag förväntar mig tyvärr att ditt svar till mig blir ”vänsterextremist” ”bögjävel” eller ”blatte” eftersom du verkar otroligt hatisk.

    Det är denna brist på respekt för andra som gör att jag överhuvudtaget kommunicerar med dig.

    Du måste tagga ner, om du inte kan framföra dina åsikter utan att mobba andra, så är dina åsikter inte av värde. Förstår du?

    Allt gott till dig

    • Med all respekt för Redaktörens kommentar nedan, – skitsnack Johan!

      Och du, Jan är definitivt inte ensam på det du kallar toppen! Kanske du däremot tycker att det är lite ensamt på botten. Begripligt i så fall.

      Hälsningar
      Öystein Rönne
      oystein.ronne@gmail.com

  • @ Savalle / Hans Gustav Dahl 2018-10-05 at 20:48

    Hans Gustav Dahl tack för att du kom ut ur anonymitetens garderob, det skall du ha cred för. Nu är det bara sign Per och Johan som behöver följa ditt goda exempel.

    Låt oss då titta på dina synpunkter, du skriver bla:

    ”Det skulle vara vara ett lyft för newsvoice. se om ni skulle kunna hålla tillbaka lite med kritik mot sådant som ni ännu inte satt er in i ordentligt.”

    Sug på den meningen en liten stund, vad är det för budskap du för fram?

    Du ber mig och Öystein att hålla tillbaka lite med kritik mot sådant som vi ännu inte satt oss in i ordentligt, Vad är det vi inte satt oss in i?

    Vi är där igen ännu en gång, dvs svepande, generaliserande med uppsåt att i förklenande ordalag sätta sig på någon och ett tydligt exempel på när någon anser sig ha ett självpåtaget tolkningsföreträde för vad någon annan för fram för åsikter i en fråga. Också långt i från vad artikeln handlar om.

    Du skriver vidare:

    ”Fokusera gärna istället på kritik mot de onda krafter som håller på med att förstöra det svenska samhälle, som relativt sett, tidigare varit en internationell förebild vad det gäller frihet och sann solidaritet.”

    Den meningen avslöjar dig Hans Gustav då du utan att specificera dig skriver ”onda krafter”, vilka är då dessa onda krafter??

    Du gör antaganden om vad som är ”onda krafter” utan att med en stavelse ange Vad som är ”onda krafter”, dvs du tar dig ännu en gång i likhet med många andra tolkningsföreträdet för Vad som är ”onda krafter”. Det blir svårt att föra en debatt när du inte kan visualisera Vad som är onda krafter.

    Jag är väl inte helt säker men du åker nog ändå dit på formuleringen ”det svenska samhälle, som relativt sett, tidigare varit en internationell förebild vad det gäller frihet och sann solidaritet.”

    Dvs du anser på fullt allvar att det svenska samhället, som det sett ut tidigare varit en internationell förebild vad gäller frihet och sann solidaritet.

    Den uppfattningen röjer enligt mitt förmenande en syn att Sverige under ett långvarigt socialistiskt sossestyre varit en internationell förebild för frihet och solidaritet. Det säger väl allt Hans Gustav!!

    Du tycks mena att Sverige under tex uslingen Palme var ett föredöme, kan du tänka dig HG att det tycker inte jag. Kanske är det just därför som jag och Öystein inte gillas av den spillra bakåtblickande och verklighetsförnekande socialister vilka vill fortsätta att stoppa huvudet i sanden.

    Vad du menar med systemkritik är ju likaså helt ospecificerat så det kanske du har godheten att beskriva närmare.

  • Jan Norberg (och kanske ska jag samtidigt adressera Öystein Rönne – Bill och Bull?)

    Trots att ni båda i mina ögon framför ytterst viktiga synpunkter i många ämnen, i egna artiklar och i kommentarer har ni blivit alltför dominanta här på bloggen, tycker jag.

    Det skulle vara vara ett lyft för newsvoice. se om ni skulle kunna hålla tillbaka lite med kritik mot sådant som ni ännu inte satt er in i ordentligt.

    Ordkrig mot mot andra systemkritiker anser jag vara destruktiva.

    Fokusera gärna istället på kritik mot de onda krafter som håller på med att förstöra det svenska samhälle, som relativt sett, tidigare varit en internationell förebild vad det gäller frihet och sann solidaritet.

    • Snälla Savalle, du skriver ofta bra kommentarer, men om min och Jan´s drivkraft är att ”väcka sveriges fortfarande sovande befolkning (oavsett s.k. politisk åsikt), så fordras lite provokation och agiterande.

      Att bara flyta med mainstream och vara PK är ingen framgångsfaktor härvidlag. Tål man inte lite påhopp utan att ta illa vid sig personligen kanske man ska söka sig till andra alternativa media.

      Även jag har blivit ”påhoppad” utan att just nu nämna någon person, men det är helt ok för mig, det får man räkna med när man jobbar som en katalysator.

      Att väcka Sveriges befolkning kräver en hel del superlativ!

      • Precis. Ge lite skit och ta lite skit. Ska man köra diskussionen med orwellsk vaniljsnack blir det ingenting sagt. Pallar man sen inte diskussionen står det en fritt att lämna. Sen är det bättre att fokusera på vad man själv vill ha sagt i relation till vad någon annan har skrivit än att diskutera hur de har framfört sina åsikter. För annars blir det mer uppfostran än debatt.

        Men Savalle har ändå en liten poäng när han sätter fingret på hur vi alla käbblar en hel del och jag själv är absolut inget undantag. Vi är alla helt överens om att något är grundläggande fel och vad som skiljer är i detalj och hur det då kan rättas till. Ska man hitta människor som tycker exakt som en själv på varenda punkt är man dömd till ett livslångt letande. ”Söndra och härska” är ju våra herrars metod och om vi inte lär oss samarbeta trots våra meningsskiljaktigheter, så är vi dömda att misslyckas.

  • Jan Norberg (och kanske ska jag samtidigt adressera Öystein Rönne – Bill och Bull?)

    Trots att ni båda i mina ögon framför ytterst viktiga synpunkter i många ämnen, i egna artiklar och i kommentarer har ni blivit alltför dominanta här på bloggen, tycker jag.

    Det skulle vara vara ett lyft för newsvoice. se om ni skulle kunna hålla tillbaka lite med kritik mot sådant som ni ännu inte satt er in i ordentligt.

    Ordkrig mot mot andra systemkritiker anser jag vara destruktiva.

    Fokusera gärna istället på kritik mot de onda krafter som håller på med att förstöra det svenska samhälle, som relativt sett, tidigare varit en internationell förebild vad det gäller frihet och sann solidaritet.

    • Snälla Savalle, du skriver ofta bra kommentarer, men om min och Jan´s drivkraft är att ”väcka sveriges fortfarande sovande befolkning (oavsett s.k. politisk åsikt), så fordras lite provokation och agiterande.

      Att bara flyta med mainstream och vara PK är ingen framgångsfaktor härvidlag. Tål man inte lite påhopp utan att ta illa vid sig personligen kanske man ska söka sig till andra alternativa media.

      Även jag har blivit ”påhoppad” utan att just nu nämna någon person, men det är helt ok för mig, det får man räkna med när man jobbar som en katalysator.

      Att väcka Sveriges befolkning kräver en hel del superlativ!

      • Precis. Ge lite skit och ta lite skit. Ska man köra diskussionen med orwellsk vaniljsnack blir det ingenting sagt. Pallar man sen inte diskussionen står det en fritt att lämna. Sen är det bättre att fokusera på vad man själv vill ha sagt i relation till vad någon annan har skrivit än att diskutera hur de har framfört sina åsikter. För annars blir det mer uppfostran än debatt.

        Men Savalle har ändå en liten poäng när han sätter fingret på hur vi alla käbblar en hel del och jag själv är absolut inget undantag. Vi är alla helt överens om att något är grundläggande fel och vad som skiljer är i detalj och hur det då kan rättas till. Ska man hitta människor som tycker exakt som en själv på varenda punkt är man dömd till ett livslångt letande. ”Söndra och härska” är ju våra herrars metod och om vi inte lär oss samarbeta trots våra meningsskiljaktigheter, så är vi dömda att misslyckas.

  • Kim Lundgren
    ”Makteliten i Sverige hade inte vågat behandla det svenska folket så illa om de inte haft Världshärskarna som stöttande bakgrund”!
    Hade inte mina grannar (med hjälp av röstsedeln) gett socialisterna ”Carte Blanche” att plundra mig på mina förtjänster och mina tillgångar hade de aldrig vågat behandla mig och dig som de gjort och fortsätter att göra.
    Vari ligger felet?

  • Mycket bra artikel Jan!

    Det är så här det ser ut. Jag skulle t.o.m. kunna sträcka mig till att säga att det är ännu värre än vad som framkommer i artikeln. Det är detta som är en stor del i det av de svenska politikerna pågående ”stora bedrägeriet”.

    Utan krusiduller offrar man sitt eget folk, då man har stor egen ekonomisk vinning på det.

    Kort sagt, de är banditer helt enkelt, och har lyckats med bedriften att får sina medborgare att via skattsedeln betala den för att själva bli bedragna! Dubbelfel alltså!

  • @ Johan 2018-10-04 at 10:25

    Sign Johan läser detta inlägg som fan läser Bibeln och den läser han sällan.

    Ditt påpekande har ingen som helst koppling till vad jag skrev, det är en himmelsvid skillnad mellan den konstitutionella rätten att helt fritt få utnyttja sin yttrande och åsiktsfrihet och rätten för att andra att kritisera dessa åsikter.

    Men jag förstår så väl var skon skaver hos Johan och andra socialister, det är lite ovanligt att bli kritiserad när man framför sin sedvanliga vänstersmörja. Att jag inte räds att hamna utanför vad pk-eliten bestämt skall vara den godkända åsiktskorridoren är vad som irriterar dessa förtryckare.

    Jag ger er inte en chans att kunna ta er själva tolkningsföreträdet för vad som är comme il faut eller ej.

    Ta gärna debatten, jag är lika beredd som Stridshingsten en gång var. Men det törs väl inte dessa sinnessvaga socialister, då är det betydligt lättare av skratta sig förbi. Jag ler i mjugg!!

    • Prillige Per vill att vi ska få intrycket att jag vill utmåla mig som offer, knappast Prillige Per!!!

      Denna debatt är spel mot ett mål och då hjälper det inte att anonyma fegisar som sign Per och Johan (sannolikt samma person) gör allt i sin makt för att bekämpa personen Jan N istället för dennes åsikter och dennes rätt att yttra dessa åsikter.

      Ta debatten i sak istället med det klarar inte juniorer som Per och Johan.

      Inte heller törs de under sina riktiga namn själva skriva artiklar som redovisar deras åsikter mer i sak.

      Kom igen nu Per/Johan!!!!!!!

      • Jan (och kanske ska jag samtidigt adressera Öystein – Bill och Bull?)

        Trots att ni båda i mina ögon framför ytterst viktiga synpunkter i många ämnen, i egna artiklar och i kommentarer har ni blivit alltför dominanta här på bloggen, tycker jag.

        Det skulle vara vara ett lyft för
        Newsvoice. se om ni skulle kunna hålla tillbaka lite med kritik mot sådant som ni ännu inte satt er in i ordentligt.

        Ordkrig mot mot andra systemkritiker anser jag vara destruktiva.

        Jag skulle vilja be er att överväga om det inte är mer konstruktivt att istället fokusera på kritik mot de onda krafter som nu håller på med att bryta sönder det samhälle som, relativt sett, tidigare präglats av en utveckling mot sann humanism och frihet.

        Vänligen / Hans Gustav Dahl

  • @ Mats Jangdal 2018-10-04 at 09:52

    Du har så rätt Mats, och jag inser när jag läser mitt inlägg igen att ditt påpekande är korrekt. För detta kan jag bara be om ursäkt, som förklaring hade jag en artikel i SvD av Per Gudmundsson i tankarna när jag skrev.

    PG försökte mynta begreppet Nattvandrarstat, med medföljande förklaring:

    ”Nattvandrarstat -en -er. Samhälle där statens uppgifter maximeras i allt utom att garantera medborgarnas grundläggande trygg- och säkerhet. Försvar, rättsväsende och katastrofberedskap sköts ist av frivilliga. Se Sverige.”

    Rätt skall vara rätt!!

    http://blog.svd.se/ledarbloggen/2014/08/11/motsatsen-till-nattvaktarstaten/

  • Kim Lundgren
    ”Makteliten i Sverige hade inte vågat behandla det svenska folket så illa om de inte haft Världshärskarna som stöttande bakgrund”!
    Hade inte mina grannar (med hjälp av röstsedeln) gett socialisterna ”Carte Blanche” att plundra mig på mina förtjänster och mina tillgångar hade de aldrig vågat behandla mig och dig som de gjort och fortsätter att göra.
    Vari ligger felet?

  • ”Författaren tar i texten upp vikten av respekt för människors olika “uppfattningar och åsikter”. Låtom oss alla stilla begrunda den inneboende motsägelsefullheten i att detta kommer från just honom”

    Amen! Inget förvånar mig mer än vissa individers totala oförmåga att vara självmedvetna.

    Det kanske är fluoret? Eller vaccinerna?

    Hursomhelst, antalet artiklar från samma författare är imponerande. Får han betalt för allt detta arbete? Om inte, vad är motivationen?

    Alltid samma innehåll, peka ut problemen (igen) och gnälla över dom.

    Såklart frivilligt att läsa artiklarna, men det bubblade i skratt när jag läste ovanstående citat.

    Kasta sten i glashus är kul, det låter häftigt och effekten är omedelbar.

  • Makteliten i Sverige hade inte vågat behandla det svenska folket så illa om de inte haft Världshärskarna som stöttande bakgrund!

    Det är ett tydligt mönster vilka som får hållas och vilka ska krossas av OWO (One World Order)!

    Det är alltid ursprungsbefolkningen som försvarar sitt eget folks frihet som stängs av från sociala medier och/eller straffas av ”Rättsväsendet”.

  • Jan skriver;
    ”Sverige har med dessa regeringsingripanden förvandlats till en veritabel nattväktarstat där vänster och PK-elementen inom den offentliga förvaltningen leder åsiktsterrorn mot oliktänkande.”

    Vad menas? Vet du vad som avses med en nattväktarstat? Det brukar betraktas som den friaste av alla organisationsformer för ett samhälle. Jämför med libertarianism, minarkism och anarkokapitalism.

    I övrigt är jag helt med dig Jan. Men sådant har sosseförtrycket sett ut så länge jag kan minnas av egen erfarenhet. Det vill säga sedan 60-talet.

  • Mycket bra artikel Jan!

    Det är så här det ser ut. Jag skulle t.o.m. kunna sträcka mig till att säga att det är ännu värre än vad som framkommer i artikeln. Det är detta som är en stor del i det av de svenska politikerna pågående ”stora bedrägeriet”.

    Utan krusiduller offrar man sitt eget folk, då man har stor egen ekonomisk vinning på det.

    Kort sagt, de är banditer helt enkelt, och har lyckats med bedriften att får sina medborgare att via skattsedeln betala den för att själva bli bedragna! Dubbelfel alltså!

  • @ Johan 2018-10-04 at 10:25

    Sign Johan läser detta inlägg som fan läser Bibeln och den läser han sällan.

    Ditt påpekande har ingen som helst koppling till vad jag skrev, det är en himmelsvid skillnad mellan den konstitutionella rätten att helt fritt få utnyttja sin yttrande och åsiktsfrihet och rätten för att andra att kritisera dessa åsikter.

    Men jag förstår så väl var skon skaver hos Johan och andra socialister, det är lite ovanligt att bli kritiserad när man framför sin sedvanliga vänstersmörja. Att jag inte räds att hamna utanför vad pk-eliten bestämt skall vara den godkända åsiktskorridoren är vad som irriterar dessa förtryckare.

    Jag ger er inte en chans att kunna ta er själva tolkningsföreträdet för vad som är comme il faut eller ej.

    Ta gärna debatten, jag är lika beredd som Stridshingsten en gång var. Men det törs väl inte dessa sinnessvaga socialister, då är det betydligt lättare av skratta sig förbi. Jag ler i mjugg!!

    • Prillige Per vill att vi ska få intrycket att jag vill utmåla mig som offer, knappast Prillige Per!!!

      Denna debatt är spel mot ett mål och då hjälper det inte att anonyma fegisar som sign Per och Johan (sannolikt samma person) gör allt i sin makt för att bekämpa personen Jan N istället för dennes åsikter och dennes rätt att yttra dessa åsikter.

      Ta debatten i sak istället med det klarar inte juniorer som Per och Johan.

      Inte heller törs de under sina riktiga namn själva skriva artiklar som redovisar deras åsikter mer i sak.

      Kom igen nu Per/Johan!!!!!!!

      • Jan (och kanske ska jag samtidigt adressera Öystein – Bill och Bull?)

        Trots att ni båda i mina ögon framför ytterst viktiga synpunkter i många ämnen, i egna artiklar och i kommentarer har ni blivit alltför dominanta här på bloggen, tycker jag.

        Det skulle vara vara ett lyft för
        Newsvoice. se om ni skulle kunna hålla tillbaka lite med kritik mot sådant som ni ännu inte satt er in i ordentligt.

        Ordkrig mot mot andra systemkritiker anser jag vara destruktiva.

        Jag skulle vilja be er att överväga om det inte är mer konstruktivt att istället fokusera på kritik mot de onda krafter som nu håller på med att bryta sönder det samhälle som, relativt sett, tidigare präglats av en utveckling mot sann humanism och frihet.

        Vänligen / Hans Gustav Dahl

  • @ Mats Jangdal 2018-10-04 at 09:52

    Du har så rätt Mats, och jag inser när jag läser mitt inlägg igen att ditt påpekande är korrekt. För detta kan jag bara be om ursäkt, som förklaring hade jag en artikel i SvD av Per Gudmundsson i tankarna när jag skrev.

    PG försökte mynta begreppet Nattvandrarstat, med medföljande förklaring:

    ”Nattvandrarstat -en -er. Samhälle där statens uppgifter maximeras i allt utom att garantera medborgarnas grundläggande trygg- och säkerhet. Försvar, rättsväsende och katastrofberedskap sköts ist av frivilliga. Se Sverige.”

    Rätt skall vara rätt!!

    http://blog.svd.se/ledarbloggen/2014/08/11/motsatsen-till-nattvaktarstaten/

  • ”Författaren tar i texten upp vikten av respekt för människors olika ”uppfattningar och åsikter”. Låtom oss alla stilla begrunda den inneboende motsägelsefullheten i att detta kommer från just honom”

    Amen! Inget förvånar mig mer än vissa individers totala oförmåga att vara självmedvetna.

    Det kanske är fluoret? Eller vaccinerna?

    Hursomhelst, antalet artiklar från samma författare är imponerande. Får han betalt för allt detta arbete? Om inte, vad är motivationen?

    Alltid samma innehåll, peka ut problemen (igen) och gnälla över dom.

    Såklart frivilligt att läsa artiklarna, men det bubblade i skratt när jag läste ovanstående citat.

    Kasta sten i glashus är kul, det låter häftigt och effekten är omedelbar.

  • Makteliten i Sverige hade inte vågat behandla det svenska folket så illa om de inte haft Världshärskarna som stöttande bakgrund!

    Det är ett tydligt mönster vilka som får hållas och vilka ska krossas av OWO (One World Order)!

    Det är alltid ursprungsbefolkningen som försvarar sitt eget folks frihet som stängs av från sociala medier och/eller straffas av ”Rättsväsendet”.

  • Jan skriver;
    ”Sverige har med dessa regeringsingripanden förvandlats till en veritabel nattväktarstat där vänster och PK-elementen inom den offentliga förvaltningen leder åsiktsterrorn mot oliktänkande.”

    Vad menas? Vet du vad som avses med en nattväktarstat? Det brukar betraktas som den friaste av alla organisationsformer för ett samhälle. Jämför med libertarianism, minarkism och anarkokapitalism.

    I övrigt är jag helt med dig Jan. Men sådant har sosseförtrycket sett ut så länge jag kan minnas av egen erfarenhet. Det vill säga sedan 60-talet.

  • Lämna ett svar