Stöd NewsVoice så att vi säkrar verksamheten tom juni!

43%

43.000 kr av behovet 100.000 kr är insamlat. Stöd kampanjen via Swish 123 530 2005 eller donera på ett annat sätt. Det smartaste för företag är att annonsera. Uppd. 25/4 kl 13:45.

Analys av hur PR och massmedia programmerar populationer – Del 1

Torbjörn Sassersson är grundare av NewsVoice som startade 2011. Torbjörn har arbetat inom media sedan 1995. Han har en fil kand (1992) inom miljövård från Stockholms Universitet. Stöd hans arbete genom en direktdonation via Paypal.
publicerad 26 september 2014
- Torbjörn Sassersson

En video om påverkan av och samverkan mellan massmedia, PR och propaganda med ett magstarkt budskap. Enligt den röda tråden i filmen är vi alla – vare sig vi är “vanliga” människor, beslutsfattare eller “viktiga” politiker – utsatta för en konstant och aktiv påverkan av vårt tänkande, vår självbild, våra beteenden och våra relationer till varandra, stat, myndigheter och grannländer.

Är filmen överdriven eller har vi förlorat förmågan att se hur välformade vi redan blivit i en eskalerande programmering av våra hjärnor till ett fabricerat konsensus om världen och vad som är bäst för oss alla? Diskutera gärna innehållet.

Text: Torbjörn Sassersson

propagandakriget



Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq